Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visual basic procedure via schakelbord

  • tom

    Ik gebruik Access 2007.

    Ik heb een visual basic procedure gemaakt voor update van een tabel.

    Als ik deze procedure via een (sub)menu op het schakelbord heb opgestart kan ik na beeindiging van de procedure alleen nog maar een formulier openen op hetzelfde (sub)menu maar ik kan dit menu niet meer verlaten. Hoe regel ik dit ?

    Als ik een formulier maak met slechts één button waar ik de procedure mee uitvoer heb ik na beeindiging van de procedure wel alle controle binnen de menu-structuur.

  • Jaap Ton

    Tom,

    Wat gebeurt er in die procedure? Wordt je schakelbord gesloten? Of wordt die Invisible gezet?

    Ik kan me zo voorstellen dat je je schakelbord Invisible zet en na beëindiging van de procedure weer op Visible.

  • tom

    Ik geef aan het begin van de procedure de volgende commando's:

    DoCmd.SetWarnings False

    DoCmd.Hourglass True

    aan het eind:

    MsgBox msg, vbOKOnly

    en

    DoCmd.Hourglass False

    DoCmd.SetWarnings True

  • Jaap Ton

    Als je een andere keuze doet, kom je daarna dan wel terug op het schakelbord?

  • tom

    Ik kom altijd terug op het schakelbord, hoe ik de procedure ook start (direct vanuit schakelbord of via een formulier met button). Alleen in het eerste geval kan ik het betreffende (sub)menu niet verlaten via de keuze Terug resp. Einde

  • Jaap Ton

    Tom,

    Ik heb te weinig info om hier verder een zinnig antwoord op te geven.

    Die keuze Terug en Einde, hoe zijn die geprogrammeerd? Krijg je meldingen of zo?

  • Ben

    Hallo,

    Ben pas over naar Access 2007; loop tegen hetzelfde probleem aan. Na het opvragen van een tabel (opentable), werkt de knop “terug” (naar een vorig menu) niet meer.

    Vraag: heeft u dit probleem al opgelost?

    Dank

    Ben