Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mail vanuit Access

  • Fred

    Mail vanuit Access

    Ik wil vanuit een actief formulier een mail sturen ik heb hiervoor eerst de macro gebruikt dit gaat goed. Alleen krijg ik het niet voor elkaar het mail-adres vanuit een veld in het access form naar het verzend adres te krijgen. In de macro is harde codering de enige optie. Ik heb de macro naar vba over gezet , en geprobeerd hier een veld verwijzing ik te zetten helaas zonder resultaat.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Fred

    Gebruikte code

    DoCmd.SendObject acReport, “RptFaxBevestging”, “SnapshotFormat(*.snp)”, FormsKeuzeFaxMail!E-Mail, “”, “”, “”, "bevest

  • Jan

    Ik heb de volgende gebeurtenis bedacht voor een knop ion het te verzenen rapport. Een klein probleemtje. De knop blijft zichtbaar op het verzonden exemplaar, ondanks dat ‘alleen op scherm’is aangegeven. IK heb dit deels opgelost door de achtergrond transparant te maken.

    Jan

    Private Sub Knop47_Click()

    'Send the Actual Report to E-mail

    'Be sure, the Dim fields are in the Report

    'Include in the Report properties a Query Filter with select the common field, p.e.

    Dim S_Email As String

    Dim CC As String

    Dim BCC As String

    Dim Message As String

    Dim Subject As String

    S_Email = CStr()

    CC = CStr()

    Message = CStr()

    Subject = CStr()

    DoCmd.SendObject acSendReport, “R Factuur email”, acFormatPDF, S_Email, CC, BCC, Subject,

    Message

    End Sub