Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doorlopend formulier in meerdere kolommen

  • Richard

    is het mogelijk om op 1 formulier meerdere records naast elkaar te presenteren.?

    Ik heb nu een doorlopend formulier dat langer is dan mijn scherm, ik moet dus scrollen.

    Als ik nu de records nu in 2 of 3 kolommen op mijn scherm kan laten zien hoef ik niet meer te scrollen.

    de records bestaan maar uit korte velden op dit formulier dus er is plek genoeg op mijn scherm om ze naast elkaar te tonen.

    wie heeft een handige tip?

  • JaapTon

    Richard,

    Hiervoor zijn Rapporten specifiek bedoeld!

  • Leeuw1960

    JaapTon,

    Klopt alleen dit is een formulier met heel veel gebouwen erop die we in beheer hebben.

    Voor ieder gebouw heb ik dan een selectievakje wat men kan aan of uitvinken.

    Alles wat aangevinkt is wordt in de verschillende rapportage's getoond.

    Dus dit kan volgens mij alleen in een formulier, alleen zijn het zoveel gebouwen dat het vertikaal niet op 1 scherm past.

    Met meerdere kolommen naast elkaar zou het handiger en mooier zijn.

  • willema

    Hey Leeuw,

    Je kan in het formulier meerdere doorlopende subformulieren plaatsen en voor de recordbron van elk van die subformulieren een andere query instellen.

    bvb. 3 subformulieren waarvan de eerste alle gebouwen weergeeft waarvan de eerste letter tussen A en H valt, de tweede tussen I en P en de derder tussen Q en Z.

    Maar nog meer zou ik je aanraden om d.m.v. één of enkele comboboxen een aantal parameters te kiezen die gebruikt worden in de query van de recordbron van één doorlopend formulier om zo het aantal weergegeven gebouwen te reduceren.

    Groetjes,

    Marnik

  • willema

    Ik bedoelde “Hey Richard” :-)

  • JaapTon

    Ok, ik snap dat.

    Maar bedenk dat formulieren eigenlijk bedoeld zijn als invoermedium c.q. selectiemedium en rapporten als uitvoermedium.

    Succes.

  • Lex

    Hallo,

    Ik heb in Access 2000 een doorlopend formulier met een aantal velden en navigatieknoppen die ik al dan niet zichtbaar wil laten zijn, afhankelijk van een waarde op het formulier. Op zicht lukt mij het, maar al de voorwaarde zich op een formulier (-record) voordoet, worden alle formulieren (records) aangepast. Dus sturing van alle records vindt plaats op basis van het actieve record en NIET op basis van de voorwaarden die voor elk van de formulieren (als onderdeel van het doorlopend formulier) deel uit maken.

    Wie weet een oplossing

  • Lex

    Ik wil de tekst op navigatieknoppen dynamisch maken, door deze uit een taal-tabel op te halen. De getoonde tekst moet Nederlands of Engels zijn afhankelijk van de gekozen taal. Ik wil niet steeds met 2 knoppen werken, waarvan de 1 wel zichtbaar is en de ander niet, afhankelijk van de taalkeuze.

    Wie weet een oplossing

  • willema

    Dag Lex,

    Da's typisch voor doorlopende formulieren: Je hebt één opmaak voor alle records.

    Als je de opmaak dynamisch maakt adhv gegevens, dan gaat dat via het actieve record.

    Als de opmaak van een record wordt aangepast, gebeurt dat overal.

    Kan je op je formulier geen keuzelijst zetten, waarin je een record kiest.

    Na Bijwerken van de keuzelijst kan je dat record dan openen in een Enkelvoudig Subformulier er net naast.

    De opmaak van dat enkelvoudig formulier kan dan wel volgen.

    Groeten,

    Marnik