Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Expressie

  • Rob Averink

    L.S.,

    Voor een gevorderde zit ik waarschijnlijk met een klein probleem, maar toch.

    Als beginnende gebruiker wil ik een expressie maken met de volgende functie: ik heb een cijferveld, vervolgens wil ik een expressie maken die in een ander veld een letteraanduiding (bijvoorbeeld 2F) aangeeft als het cijfer > 6 is bijv.

    Wie kan mij hierbij even op gang helpen?

    Bij voorbaat dank

    met vriendelijke groet

    R.M. Averink

  • willema

    Dag Rob,

    En wat is het verband tussen het getal en de letteraanduiding ?

    Zijn het simpelweg alle waarden >6 die moeten vervangen worden door de tekst 2F dan kan dat met een Iff-functie.

    Expr01: IIf ( > 6, “2F”, “iets anders”)

    Groeten,

    Marnik

  • rob averink

    Dag Marnik

    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Het gaat erom dat als ik in een veld een cijfer >6 invoer automatisch via een expressie de notatie “2F” ingevoerd wordt.

    Ik heb je expressie gebruikt maar er ontbreekt vgl. mij nog wat aan, namelijk dat ik toch ergens nog een afsluitend haakje neer moet zetten.

    Tot slot, heb je misschien tips voor literatuur of iets dergelijks waar ik dit soort informatie gemakkelijk kan opduikelen?

    bij voorbaat dank,

    met vriendelijke groet,

    Rob Averink

  • willema

    Dag Rob,

    Die expressie is OK hoor, maar dit forum heeft de vervelende gewoonte om soms karaktercombinaties met haakjes te veranderen in smiley's. En dat zie je pas als het bericht gepost is.

    Ik probeer het nog eens.

    Expr01: IIf ( > 6, “2F”, “iets anders” )

    noot: om die vervelende smiley te vermijden heb ik een spatie gezet tussen “iets anders” en het afsluitend haakje. Die spatie mag je weglaten.

    En cijferveld verander je in je query natuurlijk door de naam van jouw veld.

    Access heb ik enkele jaren geleden geleerd a.d.h.v. het boek “Verder met Access 2000” van Ingrid Krüs en Caroline Wagner-Arends.

    En op dit forum, waarop enkele jaren geleden wel veel meer activiteit was.

    Groetjes,

    Marnik

  • Rob Averink

    Dag Marnik

    Erg bedankt voor de snelle reactie.

    Ik heb het onderstaande ingevuld in m'n query: Expr1:IIf( > 6,“2F”) (Cijfer is dan het veld waar de cijfers in staan.)

    Dan zou dus voor elk getal groter dan 6, 2F moeten worden ingevuld in het nieuwe veld.

    Geeft steeds weer de melding dat ik een operand heb gegeven zonder operator? Moet ik het met of zonder aanhalingstekens formuleren?

    Hopelijk kunt je me uit de “brand” helpen

    met vriendelijke groet,

    R.M. Averink

  • Rob Averink

    Dag Marnik,

    Ik heb het al opgelost. Na de 6 moest ik i.p.v. een , een ; zetten. Nu werkt het prima.

    Hartelijk dank voor de genomen moeite.

    met vriendelijke groet,

    R.M. Averink

  • willema

    Dag Rob,

    Inderdaad ; ipv ,

    Mijn excuses. De reden is dat ik je een VBA-code gegeven heb ipv een SQL-code. Verschilt inderdaad een klein beetje.

    Groeten,

    Marnik