Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ERP-CRM toepassing maken op access

  • kristiaan

    hallo beste access gebruikers ,

    na lang zoeken op het net naar een degelijk maar niet te duur pakket om facturatie te doen, heb ik besloten om een toepassing zelf te bouwen ,

    de meeste zaken zullen geen probleem vormen , behalve enkele stukken waar ik niet direct een oplossing voor heb.

    1. bij de verkoop wordt er normaal gestart met een offerte aanbieding , ( dus een hoofd form met klant gegevens en een sub form met de detail lijnen ) , nu vindt ik geen oplossing om deze offerte over te zetten naar een bestelling , en van bestelling naar zendnota en dan naar factuur . Dit zou ergens een kopie moeten zijn van hoofd en sub gegevens om.

    2. bij de ingave van een offerte zou ik willen 3 soorten artikels ingeven , zijnde vaste artikels uit de tabel artikels , prestaties uit de tabel prestaties en dan vrije ingave dit is tekst .Dit wil ik kombineren zodat de volgorde van ingave blijft zoals die werd ingegeven.

    3.bij het afdrukken van de factuur zou ik willen dat de achterzijde van de factuur voorzien is van de verkoopsvoorwaarden die heb ik op een word document.

    kan er mij iemand helpen bij deze problemen ,

    of weet iemand van een toepassing (access) die vrij te downloaden is ,

    dank alvast voor jullie antwoorden of bijkomende tips ,

    kristiaan

    ps ik werk nog met access 2003

  • RV2

    Met CRM heeft dit niks te maken, dat even terzijde.

    Wat je vraagt vraagt aardig wat Access kennis (inclusief VBA kennis).

    Heb je die?

    Zo nee, dan doe je er beter aan om expertise in te huren.

    RV2

  • kristiaan

    hallo RV2

    ja ik heb reeds wat toepassingen gemaakt met access , vba kennis heb ik ook maar iets minder diepgaand dan access ,

    kristiaan

  • Jac Hereijgers

    Hi Kristiaan,

    Ik heb all eerder soortgelijke systemen gebouwd

    Ik kan dit dus voor je bouwen.

    Mocht je interesse hebben:

    mijn email adres is access@hereijgers.net