Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bestandsnaam rapport afhankelijk van veld in formulier

  • andre bruin

    Goedenavond,

    Op dit moment heb ik een rapport die automatisch wordt verstuurd per mail.

    Het enige probleem is dat de bestandsnaam elke keer hetzelfde is. Deze zou afhankelijk moeten zijn van de factuurnummer die wordt verstuurd.

    Oftewel de factuurnummer moet in de bestandsnaam komen. Ik verstuur het rapport via een formulier waar op dat moment de factuur nr. in staat waarvan de factuur verstuurd moet worden.

    Ik ben al wat bezig geweest met VBA, maar op één of andere manier wil het niet lukken, kan iemand mij helpen?

    Alvast bedankt,

    André

  • JaapTon

    André,

    Op welke wijze open je het rapport en verzend je het met e-mail?

    Geef even de code s.v.p.

  • andre

    het is me inmiddels gelukt, ik verander de caption in de rapport met onderstaande code en dat wordt de bestandsnaam automatisch de factuurnummer.

    Ik weet niet of er een betere oplossing is, maar het werkt in ieder geval.

    Dim sRep As String

    Dim stReport As String

    Dim stWhere As String

    stDocName = “Pakbon als pdf versturen”

    stWhere = Me.order_nr

    DoCmd.RunMacro “Open_report_pakbon_mcr01”

    SetValue: !. = “Order nr ” & Me.order_nr

    DoCmd.Save

    DoCmd.Close acReport, stDocName, acSaveYes

    DoCmd.SendObject acSendReport, stDocName, acFormatPDF, “andrebruin@quicknet.nl”, , , “Order nr. ” & Me.order_nr, Chr(10) & “Hierbij de packing list van order nr” & “ ” & !! & “.” & Chr(10) & “Deze wordt geleverd op ” & !! & Chr(10) & Chr(10) & “Deze mail is automatisch gegenereerd”, no

    Cancel = True

    End If

  • JaapTon

    Andre,

    Mooi dat je het opgelost hebt, succes!