Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Access 2007 en 2010

  • willema

    Dag allemaal,

    Het is al een tijdje geleden dat ik heel actief was met Access en VBA met Access. Mijn vorige projecten zijn nog gemaakt met Access 2003, maar werken perfect met 2007 en 2010 op mijn nieuwe PC's.

    Ten tijde van Access 2003 maakte ik dmv van enkele eenvoudige instellingen in een menu en onderstaande code iets wat leek op een volledig zelfstandig draaiende applicatie met eigen knoppen en grafiek (zonder standaard-menubalken).

    Private Sub Form_Load()

    Application.CommandBars(“menu bar”).Enabled = False

    DoCmd.Maximize

    End Sub

    Ideaal voor gebruikers. De helpdesk wist dat je makkelijk aan alle Access-functies kon door op te starten met de Shift-toets ingedrukt.

    Als ik nu mijn oude bestanden opstart in de nieuwe Access, blijft het “lint” wel staan.

    Mijn vraag is dus: wat moet ik doen in die nieuwe versies (VBA en/of Access-instellingen) om hetzelfde effect (een schijnbaar zelfstandige applicatie) te bekomen. Of bestaan er andere mogelijkheden ?

    Ideaal zou zijn dat je er een applicatie kan van maken die ook zonder Access op een computer draait (bvb. via Internet Explorer).

    Als iemand hierover advies kan geven of een link doorsturen, dan hoor ik het graag.

    Groeten,

    Marnik

  • JaapTon

    Marnik,

    Is dit wat voor jou?

    http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=57A350CD-5250-4DF6-BFD1-6CED700A6715

  • willema

    Bedankt Jaap ! Super !

    Groetjes,

    Marnik

  • willema

    Hey Jaap,

    het is me nog niet helemaal duidelijk wat ik nu moet doen.

    Ik heb een laptop met Access 2010 en heb daar de runtime-versie via uw link opgezet.

    Ik heb een desktop met Access 2007 en heb daar een eerdere runtime-versie (2007) opgezet.

    Ik heb ook nog een desktop zonder Access (om te testen of die zelfstandig draiiende applicaties werken). Moet daar ook nog iets extra op geïnstalleerd worden ?

    Ik moet dus wellicht een Access 2007-formaat behouden om zowel op laptop als desktop te kunnen verder werken ?

    Moet ik iets doen in Access met het bestand zodat het open gaat op andere PC's zonder Access.

    Het is me dus niet duidelijk of die extra software iets doet met het basisbestand op de PC met Access, dan wel het bestand leesbaar maakt op de PC zonder Access.

    Groetjes,

    Marnik

  • JaapTon

    Marnik,

    Werkt die database op de desktop zonder Access?

    Ik ben er destijds ook verschrikkelijk mee aan het klooien geweest, je moest toch een minimale installatie er op hebben,

    maar welke ben ik destijds niet achter gekomen……

  • willema

    Dag Jaap Ton,

    Het is gelukt. Op de PC met Access heb ik “Access Developer Extensions 2007” geinstalleerd. Dat is ook gratis te downloaden op de Microsoft-site.

    Hiermee kan je een database verpakken als installatiebestanden (msi). In dat pakket bestanden kan je ook “Access Runtime 2007” insluiten.

    Resultaat is een map met alle nodige bestanden en een setup.exe bestand om bvb. op een CD-tje te branden voor installatie op de PC zonder Access.

    Groetjes,

    Marnik

  • JaapTon

    Marnik,

    Helemaal top!

    Bedankt voor de terugkoppeling, hier hebben waarschijnlijk veel mensen baat bij.

    Groet,

    Jaap