Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aantal textvelden automatisch in 3 verschillende formulieren ingevoerd

  • Henk

    Hallo,

    Zou graag 3 tekst-velden (leverancier / Artikel omschrv. / Artikelnr.) in een formulier invoeren waarna de 3 tekst-velden in twee andere formulieren automatisch worden ingevoerd.

    Ik heb drie tabellen met aantallen andere verschillende gegevens : Tbl_A / Tbl_B / Tbl_C gemaakt, waar de zelfde vernoemde tekst-velden (Lev. / Artikelomschrv./ artikelnr.) in elke tabel voorkomt. De drie tabellen heb ik in relaties gekoppeld dmv sleutel ID's. Vervolgens 3 tabellen in een Query toegevoegd , daarna 3 formulieren aangemaakt : frm_A / frm_B / frm_C. het is mij wel gelukt om in formulier_A de 3 tekstvelden in te voeren zodat het automatisch in formulier_B & C tevoorschijn komt, maar het probleem is dat de namen van de tekstvelden in het formulier tussen haakjes benoemd worden door het formuliernaam vb. ID / Leverancier].ect,, ect,,

    Wat heb ik fout gedaan, of is er een andere manier, kan iemand mij misschien hieruit helpen.

    Alvast bedankt,

    Groet,

    Henk

  • JaapTon

    Henk,

    Allereerst: het is niet wenselijk om dezelfde gegevens in meerdere tabellen te hebben (redundantie)

    Advies is dus om je ontwerp van deze tabellen te herzien.

    Daarnaast snap ik niet helemaal met wat je bedoelt: “….namen van de tekstvelden in het formulier tussen haakjes benoemd worden…..”

    Kun je even een eenvoudig voorbeeld geven?

  • Henk

    Bedankt voor uw reactie.

    Redudantie dat klopt, maar wat ik heb vergeten bij te vermelden is dat de overige velden in de drie formulieren bestaan ook uit ID, artikel nummer & order nummer en acountnr leverancier dat zijn mijn navigatie velden. Als ik een oplossing kan vinden voor de 3 textvelden in elk formulier kan genereren dan kan ik ook met vernoemde velden (artikel nr, ordernr, acount nr) ook doen.

    De bedoeling is, ik heb frm.A)Inspectie rapport, frm.B) Correspondentie, frm.C) MeetRapport-voor Leverancier. Als ik in formulier A.gegevens gaat invoeren zou ik graag willen dat tekstvelden als leverancier,Omschrv,Artikelnr in form B & C, is er een misschien andere manier?

    Voorbeeld met haakje :

    Formulier A

    .ID : Textveld

    .Leverancier : Textveld

    . Omschrijving : Textveld

    . Artikelnr : Texrveld

    Mvrg, Henk

  • JaapTon

    Henk,

    Dit kan werken als alle 3 de formulieren zijn geopend:

    Na update van één van de velden op Formulier A (dus de eigenschap afterupdate van het betreffende veld) de volgende code plaatsen:

    FormulierB = FormulierA

    FormulierC = FormulierA

    en zo verder voor de andere velden.

    Succes!

  • Henk

    Hallo Jaap,

    Bedankt voor uw oplossing, het is gelukt daar ben ik erg blij mee.

    Zoals ik vertelde , ik heb 3 tabellen gemaakt, elke tabel heeft 3 dezelfde textvelden.

    1)Leverancier. 2)Artikel omschrijving. 3) Artikel nr. en elke tabel met andere tekst-velden informaties.

    Vervolgens, Query aangemaakt : relaties-Query met alle drie ID verbinden –> Joint-eigenschappen = optie 2 aan vinken.

    Maken van 3 formulieren. After-Update in eigenschap toegepast van vernoemde text-velden (tussen haakjes)

    Bedankt Jaap geweldig deze site,

    Groeten Henk