Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Format in VBA

  • HetGraafje

    Hallo,

    Via VBA maak ik een tabel met oa. ''0.00 as Tarief"

    In de tabel wordt het veld “Tarief” als Number; Double, met auto decimal places aangemaakt.

    Deze tarieven worden later ingevuld, en deze getallen worden dan weer maal een percentage gedaan. Wat uiteindelijk resulteerd in een getal met zeer veel decimalen.

    Hoe kan ik in een bestaande tabel de eigenschappen van een veld aanpassen. Naar Double, Fixed, en twee decimalen.

    Zou iemand mij kunnen helpen. Bedankt!

    HetGraafje

  • RV

    1) eigenschapen van een tabel aanpassen die gegevens bevat is een zeer riskante business, dit kan leiden tot ongewenste wijzigingen van je gegevens

    2) sla afleidbare gegevens (gegevens die af te leiden zijn uit andere gegevens) niet op in tabellen maar bereken deze via queries

    gebruik daarbij de FORMAT functie

    3) via VBA kun je normaliter het datatype van een kolom in een tabel NIET sturen..

    4) de wijze waarop gegevens worden opgeslagen (datatype) is niet per definitie hetzelfde als de wijze waarop je gegevens presenteert (opmaak oftwewel de FORMAT)

    RV

  • Thierry

    RV,

    Wij hebben een progje laten schrijven die vanaf een Cache database klantnaam order nr en verkoopdatum naar een klein mdb-tje strt.

    Het volgende probleem komen wij tegen en dat is dat De data niet correct in de access database komt zo hebben we dit jaar al verkocht voor augustus terwijl de format op DD/MM/YYYY staat.

    Uiteraard kan ik in een form de data correct weergeven alleen ik moet rekenen met de data en dan heb ik een probleem .

    Kun je mij aangeven of het probleem bij De programmeur van de VB progje ligt of bij mij.

    Hij geeft telkens aan dat de landinstellingen van mijn server het probleem zijn maar daar geloof ik niet zo in.

    Een test waar bij ik vanaf een aparte database een update query draaide in een acces database gaf namenlijk geen problememen.

    Thierry