Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schakelbord / switchboard

  • eric

    Hoi,

    Ik heb een schakelbord gemaakt. Werkt allemaal fantastisch.

    Maar ik kan maar 8 ‘onderdelen’ (dus knopjes als het ware) er op zetten. Terwijl ik er 13 wil.

    Wie weet hoe ik dit kan doen?

    Eric

  • RobV

    wat je ook kan doen is een eigen formulier maken met daarin zoveel knopjes als je maar wilt ( via wizard knop maken , form open etc)

    succes rob

  • Makaai

    Een schakelbord is niks anders dan een gewone formulier. Je kunt dus ook gewoon het aantal knopjes uitbreiden of zelf een eigen schakelbord maken natuurlijk (zie antwoord RobV).

    Makaai

  • eric

    Hoi Rob en Makaai,

    Ik heb als het ware een standaard schakelbord van access(tabel met switchboarditems en een formulier). En ik heb nog even nagekeken in het handboek access 2000 en er staat dat je maximaal 8 opdrachtknoppen kan gebruiken. Het wordt dus zelf even een schakelbord maken, of een andere indeling.

    Toch bedankt,

    Eric

  • RobV

    of je maakt een schakelbord met lagen (een knop die weer een nieuw schakelbord opend.

  • eric

    had ik al:) maar moet dus nog een ‘laagje’ bij

  • Eric

    Als je de code bekijkt van het schakelbord zie je staan

    Private Sub FillOptions()

    ' Fill in the options for this switchboard page.

    ' The number of buttons on the form.

    Const conNumButtons = 8

    Als je nu conNumButtons = 8 veranderd in conNumButtons = 20

    Dan heb je de eerste stap voltooid en de mogelijkheid om 20 keuzes per schakelbord te maken

    Wat je hierna doet is de de knop en de caption regel in het formulier toevoegen

    net zolang tot je in dit geval 20 keuzes hebt. Let even op de naam en de events van de knop en caption nummer deze gewoon door.

    Wil je nu een event aan je switchboard toevoegen dan voeg je deze gewoon toe in je

    tabel Switchboard Items

    Deze is als volgt opgebouwd :

    SwitchboardID nummer van het switchboard

    Itemnumber nummer van het item (nummer van de keuze)

    Itemtext tekst die naast je button komt te staan

    command

    1 ga naar switchboard nummer

    2 open formulier in toevoegmodus

    3 open formulier in bewerkingmodus

    4 open rapport

    5 toepassing ontwerpen

    6 toepassing sluiten

    7 run macro

    8 run vba code

    9 open pagina

    Argument bevat in de meeste gevallen een naam. Naam van het rapport indien

    itemtext 4 is, als itemtext 2 is de naam van het formulier. Heb je meerdere switchborden dan bevat itemtext bij command het nummer van het switchboard

    Kijk maar even in je bestaande schakelbord. Overgens heb je een volgend project

    dan kan je de tabel en het formulier gewoon naar je nieuwe applicatie kopieren

  • eric

    hoi Eric,

    Dit had ik al eerder geprobeerd. Maar toen heb ik gewoon via het switchboard zelf geprobeerd onderdelen toe te voegen(knop; onderdelen schakelbord wijzigen). Dit werkte niet, komt er steeds een foutmelding.

    Wanneer je het handmatig invoerd via de tabel werkt het wel!

    Bedankt,

    Eric