Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Formulieren

  • Snowmoby

    Ik heb een formulier(eerste). In dit formulier heb ik nu een knop zitten om

    een ander formulier (tweede) te openen. Er bestaat ook een relatie tussen de

    twee formulieren op de primaire key van het eerste formulier en een genummerd

    object in het tweede formulier. Als ik op bovengenoemde knop druk wil ik dat

    het bijbehorende record uit het tweede formulier word geopend, maar dat

    gebeurt niet. Als dit record nog niet bestaat wil ik dat deze word aangemaakt

    en geopend. Hoe te handelen?

  • Eric

    Zit er toch iets fout in je relatie….

  • Snowmoby

    Het probleem is dat er geen nieuwe relatie wordt aangemaakt. Iemand anders een idee??Eric schreef:

    >

    > Zit er toch iets fout in je relatie….

  • ton

    …….het bijbehorende record uit het tweede formulier word geopend………. is de eerste vraag.

    Maak een subform uit de werkset, dan moet dit lukken

  • JaapT

    Snowmoby,

    Inderdaad, je geeft een relatie tussen de twee formulieren op en tegelijkertijd

    wil je iets zien wat nog geen relatie heeft!?

    Dit zul je dus anders moeten definieren.

    Succes,

    Jaap

  • Snowmoby

    heb het misschien een beetje knullig neergezet, maar er natuurlijk heb ik een relatie gelegd tussen de velden van de tabbelen. Het werken met een subformulier was ook mijn idee, maar dat pas niet samen op 1 scherm. Het grootste probleem is dat als ik in formulier1 gegevens invul en met een button naar formulier 2 ga dat hij daar geen nummer genereerd. De relatie heb ik gelegd tussen in tabel 1 een autonummeringveld en in tabel 2 een numeriek veld. Is het slim om het op deze manier te doen of zou ik in tabel 2 ook een autonummeringveld meoten gebruiken?