Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lege veld

  • Gokhan

    Ik heb een vraag. Ik heb een formulier en ik wil een klant invoeren maar krijg ik geen lege veld. Ik krijg altijd eerste klant dan moet ik naar nieuwe record toevoegen klikken, dan kan ik nieuwe klant toevoegen, hoe krijg ik een lege veld als ik formulier opstart.

    Alvast bedankt.

  • Tim

    Je kan onderstaande code op meerder manieren gebruiken bijv via een opdrachtknop en dan bij klikken de volgende procedure in VBA code:

    DoCmd.OpenForm “naam van je formulier”, , , , acFormAdd

  • GG

    of bij de formuliereigenschappen gegevensinvoer op ja zetten.

    GG

  • Gokhan

    Iedere geval bedankt maar dit is niet de goede oplossing want ik heb 20 klanten toegevoegd en als ik elke keer formulier opnieuw opstart krijg ik geen klanten die ik toegevoegd heb. Maar ze staan wel onder database. Als ik formulier opstart moet ik een lege formulier hebben incl. alle klanten die ik toegevoegd heb. Ik bedoel mijn eerste record moet leeg zijn.

    Alvast bedankt

  • GG

    zet in de gebeurtenis bij openen

    DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

  • JaapT

    Gokhan,

    Zet in de eigenschappen van het formulier (o.a.) het volgende:

    Recordbron: jouw tabel/query

    Standaardweergave: doorlopend formulier

    Toevoegingen toestaan: Ja

    Gegevensinvoer: Nee

    Je krijgt dan een formulier met alle bestaande records en onderaan een leeg nieuw record waarin je de nieuwe gegevens kunt invoeren.

    Een optie is om het invoeren van nieuwe gegevens mogelijk te maken via b.v. een knop “Nieuw record”. Als je zo'n knop via de wizard maakt wijst alles zich vanzelf.

    Succes,

    Jaap

  • Gokhan

    Het is gelukt.

    Bedankt voor alles