Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rapport exporteren naar Excel

  • Beginner

    Hallo,

    Allereerst, ik ben hier een absolute beginner en hoop hier een beetje steun te kunnen krijgen.

    Als ik een rapport opvraag en daarna via bestand - exporteren - opslaan als xls, krijg ik netjes het rapport in een xls bestandje.

    Nu heb ik een volgend rapport die gegevens via een samenvoegquery uit de database haalt. Hierbij lukt het niet om het rapport te exporteren naar excel. Volgens Access is het gelukt, maar kijk ik naar mijn xls dan is het bestand helemaal leeg.

    Als er nog aanvullende info nodig is dan hoor ik het graag

  • Beginner

    Edit: Als ik opsla als html, txt en rft krijg ik wel data in de bestanden

  • B.

    Kan het zijn dat hij het is Excel laat zien als gegroepeerd?

    Dit kun je herkennen aan een “extra” kolom vooraan in Excel (voor de nummers/rijen).

    Sommige raporten exporteerd Access namelijk als “Grouped by”.

    Als het dat niet is kun je eens proberen om inplaats van het raport de query of table te exporteren, kijk eens of die dat wel doet.

    Ik lees wel of het gelukt is of dat er nog even verder over na gedacht moet worden.

    Succes,

    B.

  • Beginner

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben direct gaan proberen met het volgende restultaat:

    >

    > Kan het zijn dat hij het is Excel laat zien als gegroepeerd?

    > Dit kun je herkennen aan een “extra” kolom vooraan in Excel

    > (voor de nummers/rijen).

    >

    Ik snap wat je bedoeld met de “extra” kolom voor de rijen. Maar dat is niet het geval.

    >

    > Als het dat niet is kun je eens proberen om inplaats van het

    > raport de query of table te exporteren, kijk eens of die dat

    > wel doet.

    >