Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rapport exporteren naar Excel

  • Beginner

    Hallo,

    Allereerst, ik ben hier een absolute beginner en hoop hier een beetje steun te kunnen krijgen.

    Als ik een rapport opvraag en daarna via bestand - exporteren - opslaan als xls, krijg ik netjes het rapport in een xls bestandje.

    Nu heb ik een volgend rapport die gegevens via een samenvoegquery uit de database haalt. Hierbij lukt het niet om het rapport te exporteren naar excel. Volgens Access is het gelukt, maar kijk ik naar mijn xls dan is het bestand helemaal leeg.

    Als er nog aanvullende info nodig is dan hoor ik het graag

  • Beginner

    Edit: Als ik opsla als html, txt en rft krijg ik wel data in de bestanden

  • B.

    Kan het zijn dat hij het is Excel laat zien als gegroepeerd?

    Dit kun je herkennen aan een “extra” kolom vooraan in Excel (voor de nummers/rijen).

    Sommige raporten exporteerd Access namelijk als “Grouped by”.

    Als het dat niet is kun je eens proberen om inplaats van het raport de query of table te exporteren, kijk eens of die dat wel doet.

    Ik lees wel of het gelukt is of dat er nog even verder over na gedacht moet worden.

    Succes,

    B.

  • Beginner

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben direct gaan proberen met het volgende restultaat:

    >

    > Kan het zijn dat hij het is Excel laat zien als gegroepeerd?

    > Dit kun je herkennen aan een “extra” kolom vooraan in Excel

    > (voor de nummers/rijen).

    >

    Ik snap wat je bedoeld met de “extra” kolom voor de rijen. Maar dat is niet het geval.

    >

    > Als het dat niet is kun je eens proberen om inplaats van het

    > raport de query of table te exporteren, kijk eens of die dat

    > wel doet.

    >

    Het exporteren van de query naar Excell gaat goed. Alleen krijg ik dan een heeel groot overzicht. Waarschijnlijk zit er in het rapport een soort van selectie-iets? (ik ben maar een beginner)

    Als je nog aanvullende info nodig bent dan hoor ik het wel.

  • B.

    mmm, moeilijk te zeggen zo wat er aan de hand is…

    Hoe groot is de database?

    En hoe privé is de data

    Ik denk dat er misschien iets van een Form voor zit waar je normaal je selectie in doet waar die in raport naar zoek, maar waarschijnlijk ga je direct naar het report en klikt op rechter muisknop (export). Hierdoor kan het de benodigde informatie niet uit de form halen omdat deze niet geopend/ingevult is…..

    **************************************************************************

    Wat je nog kunt proberen is:

    Open het raport zodat het goed op de scherm staat (zoals je het naar excel wilt)

    ga dan naar File/Bestand en kies daar Export.. Kies dan onderin dat scherm bij Save as Type/opstaan als voor Microsoft Excel 97-2003 (*.xls)

    **************************************************************************

    Mocht dat ook niet lukken dan hoor/lees ik het wel… Succes…,

    B.

  • Beginner

    Bedankt voor de snelle reactie

    >

    > Hoe groot is de database?

    >

    2.524 kB

    > Wat je nog kunt proberen is:

    > Open het raport zodat het goed op de scherm staat (zoals je

    > het naar excel wilt)

    > ga dan naar File/Bestand en kies daar Export.. Kies dan

    > onderin dat scherm bij Save as Type/opstaan als voor

    > Microsoft Excel 97-2003 (*.xls)

    Het excel document wordt op deze manier wel gemaakt, maar blijft blanco (geen data). Als ik dezelfde actie uitvoer en exporteer naar rtf krijg ik netjes een rtf document met daarin de data.

    Wat ik niet snap is dat ik niet kan exporteren naar excel maar wel naar rtf.

    Ik hoop weer op een spoedige reactie

  • Beginner

    Update:

    Als ik vanuit het rapport naar Ontwerpweergave ga en daarna naar Rapportvoorbeeld krijg ik een pop box met de melding “Er zijn geen gegevens” met een OK knop.

    Deze melding komt waarschijnlijk (ben maar een beginner) uit een module met de code:

    *******************************************************************

    FoutAfhandeling:

    MsgBox “Fout: ” & Err.Description

    Resume Einde

    ********************************************************************

    Misschien dat je hier nog iets aan hebt. Dan bedoel ik het switchen tussen ontwerpweergaven en rapportvoorbeeld met de foutmelding.

  • B.

    Ik weet het zo niet, dan zou ik het moeten zien. misschien zie ik dan iets

  • JaapT

    Beginner,

    Er zit dus nog een stukje code in je rapport.

    Kijk eens onder programmacode wat daar nog staat.

    Succes,

    Jaap