Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Als dan constructie binnen Access

• Leon

Goedemorgen,

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een CRM-systeem in Access. De basis hiervan is een bestaande database die draait op een van onze servers. Deze database kan (en mag) vanuit access niet gewijzigd worden. Nu is een van de velden zodanig ingedeeld dat er een nummer wordt toegekend aan een adresveld.

Je krijgt dus AD_no =1 of 2 of 3 etc. Het volgende veld is het werkelijke adres. Binnen een klant kunnen meerdere adressen bestaan(dit hoeft echter niet), gedefineerd door dit veld AD_no.

Binnen mijn CRM is echter het klantnummer de definierende sleutel. Ik wil bnu graag binnen een record op het gemaakte formulier, zowel het postadres (AD_no=1) en het bezoekadres (AD_no =2) weergeven. Dit zijn echter in mijn tabel twee verschillende records onder dezelfde klantcode zoals hieronder.

AD_code AD_no AD_adress

KLANT1 1 Postbus 1

KLANT1 2 Havenstraat 10

KLANT2 1 Postbus 10

KLANT3 1 Bergstraat 13

KLANT3 2 Heuvelstraat 8

Kan iemand mij vertellen/helpen met hoe ik toch binnen 1 formulier (record) beide adressen kan weergeven?

Alvast bedankt

Leon

• RV

Maak twee queries in Access.

Met de eerste haal je alle rijen uit je tabel op waarvoor geldt dat AD_no = 1 (postadres).

Met de tweede haal je al je bezoekadressen op (AD_no =2)

Beide queries sla je op.

Vervolgens maak je een nieuwe query, join je opgeslagen queries via AD_code en haal postadres uit query1 en bezoekadres uit query2 op.

RV