Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Toelevering

  • Eric

    Ik heb een formulier producten. Een aantal producten (A, B en C) wordt door ons toegeleverd aan een bedrijf. Dit bedrijf assembleerd een aantal producten tot een samenstelling (S). En de samenstelling wordt weer aan ons toegeleverd.

    Momenteel is er:

    Een formulier Toelevering, waarin men kan selecteren welke producten worden toegeleverd aan welk bedrijf.

    Een formulier ontvangsten, waarin men kan selecteren welke producten zijn ontvangen van welk bedrijf.

    Nu willen we de voorraad van dat bedrijf (die alles samensteld) kunnen opvragen doormiddel van een rapport.

    Dit lukt al mits we bij ontvangsten product A, B en C afzonderlijk invullen, zodat het van de voorraad van dat bedrijf (die alles samensteld) wordt afgetrokken.

    Het is de bedoeling dat men bij ontvangsten gewoon product (S) invuld en dat dan automatisch de voorraad van dat bedrijf ( die alles samensteld) wordt bijgewerkt.

    Iemand een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

    Alvast bedankt,

    Eric

  • RV

    Da's niet eenvoudig en vraagt zeer gedegen kennis van relationele databases en van VBA.

    Heb je die niet, zou ik, als je dit echt wilt, een exopert inhuren en ja, dat gaat kostbaar worden…

    Waar je het over hebt zijn BOM's (Bill of Materials).

    Je kan via deze site een klein voorbeeldje downloaden om je op weg te helpen, ff zoeken op BOM:

    http://www.mvps.org/access/

    RV

  • Eric

    Hoi RV,

    Het is min of meer gelukt, maar dan met een omweg…

    Formulier ‘producten’, hierin een subformulier ‘samenstelling’, hierin staat uit welke grondstoffen / halffabrikaten dit product bestaat.

    Wat querys etc.

    En dan een rapport ‘voorraad toeleverancier’. Nu krijg ik wel het gewenste resultaat. Maar moet het nog wat meer testen.

    Zal nu eerst eens kijken naar de “BOM”

    Eric