Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gegevens automatisch overnemen in tabellen

  • Rene

    Beste Mensen,

    Ik zit met een probleem, ik in een formulier nieuwe klanten toevoegen, maar die klanten krijgen telkens een medewerker toegewezen. Dus bij het invoeren van een nieuwe klant klikt de medewerker in een keuzelijst zijn of haar naam aan, nou heb ik van die medewerker in het formulier ook tevens als zijn velden geplaatst. Echter wat ik wil is dat de rest van de velden van de medewerker automatisch na het selecteren van zijn of haar naam ingevuld of overgenomen wordt uit de tabel.

    Help me even, ik heb alles al geprobeerd maar of ik zie de namen in de keuzelijst niet, of de rest van de gegevens komen niet, ik snap hier niet veel meer van.

  • Tim

    Velden uit de tabel Medewerker opnemen (dus tabel toevoegen) in de query die ten grondslag ligt aan het formulier waarbinnen je de klant aanmaakt.

    Als je dan via de combobox medewerker selecteert zullen de overige medewerker velden automatisch worden ingevuld met de bijpaasende data uit de tabel medewerker.

  • JaapT

    Rene,

    In zo'n geval is het toch voldoende om de relatie te leggen tussen klant en medewerker?

    Succes,

    Jaap

  • Rene

    Beste Jaap en Tim,

    Met dank even voor jullie reactie. Wanneer ik een relatie aanleg en een join type maakt doet hij het niet.

    Ik denk dat de beste oplossing een query maken. Ik laat het nog wel even weten.

    René

  • Dirk Meijer

    Beste rene,

    Als je een combo box hebt met alle velden van de medewerker kun je het onderstaande gebruiken.

    Private Sub Medewerker_AfterUpdate()

    Me! = Me!.Column(1)

    End Sub

    Vervang: “Medewerker” in de naam van het veld waar de medewerker wordt geselecteerd

    Vervang “VoornaamMedewerker” in de naam van het veld waar de waarde van de tweede kolom in de combobox weergeven moet worden.

    Je kunt het zo ver uitbreiden als je wilt

    Bij mij werkt het perfect.

    suc6 Dirk