Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

relaties en querys

  • gallardo

    Beste,

    ik heb volgend probleem. Een access database is verspreid onder verschillende mensen om data in te tikken en terug te bezorgen. Nu blijkt dat in de verspreidde database geen relaties noch query's geprogrammeerd waren. Moet ik nu voor elke database die terugkomt de relaties en query's opnieuw programmeren of bestaat de mogelijkheid om dat éénmaal te doen en dan alles te kopiëren naar de andere databases.

    met dank,

    gallardo

  • ton

    Ik vermoed dat je verschillende databases hebt “verdeeld” onder de mensen. Als deze verschillende databases, tabellen met gelijke structuren hebben, dan is er niets aan de hand.

    Maak dan een append (toevoeg) query en voeg d.m.v. deze query alle tabellen met dezelfde structuur samen in 1 tabel. Die 1e tabel saat dus in de database waar ook de append query in staat. De tabellen die toegevoegd moeten worden staan in andere databases. Tabellen in andere databases kun je linken (menu file/get external data/ link) of importeren (menu file/get external data/ limport). Het verschil is dat je bij import, de andere database kunt vernietigen. Bij link kan dit niet, de database moet beschikbaar blijven in de directory of netwerklocatie waar de database was wanneer je de link (koppeling) gemaakt hebt. Gewoon wat spelen.

    Heb je geen gelijke structuur, dan moet je wat duidelijker zijn. Misschien kan ik je dan toch helpen.