Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gegevens wegschrijven in een tabel

  • Daniela

    Ik ben bezig met een tennis-programma.

    Men moet de spelers kiezen in de eerste ronde, tweede ronde, derde ronde, etc. met comboboxen en tevens weg kan schrijven in een tabel met ID, Deelnemer, Ronde, Speler. Deze zouden niet-afhankelijk moeten zijn, maar ik weet niet hoe het moet.

    Piet kiest 32 spelers voor de eerste ronde, 16 spelers voor de tweede ronde, etc. Dus in een tennis tabel zou moeten komen:

    1., Piet, 1st, Daniela

    2., Piet, 1st, Maria,

    33., Piet, 2nd, Daniela

    34., Piet, 2nd, Maria

    39., Piet, QF, Daniela

    40., Piet, QF, Daniela

    Hopelijk is het nu duidelijk.

    De vraag is dus hoe je de gegevens weg kan schrijven in een tabel.

    Alvast bedankt voor het antwoord.

  • ton

    1., Piet, 1st, Daniela

    in de 33 ronde spelen ze weer tegen elkaar. Foutje? of begrijp ik het niet?

    In ronde 39: Wat betekend QF?

  • Daniela

    Het was eigenlijk een voorbeeld. In de eerste ronde heb je 32 spelers, tweede ronde 16 spelers, in de derde 8 spelers, etc.

    QF is Engels voor Kwartfinale, SF Halve Finale en F Finale.

  • Eric Bernhard

    Hoe bestaat de tabel waar je nu de speler uit kiest.

    Eventueel zou je dan een tabel kunnen maken met de volgende informatie erin.

    volgnummer (autonummer), datum, ronde,speler1,speler2

    dan zou je twee keer de tabel waar de spelers instaan moeten koppelen aan deze tabel.

    Ik heb de datum erbij gezet zodat je weet om welke wedstrijd het gaat (ik ga er vanuit dat dit een verzameling moet worden voor meerdere wedstrijden).

    Hopelijk kan je hier wat mee, en anders moet je iets meer informatie geven zodat ik kan achter halen wat je zoekt.

    succes eric.

  • RobV

    http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=9877

    kijk eens op deze link hier is iemand met iets vergelijkbaars bezig

  • RobV

    http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=ab5f1fa02a8ff3ff554f09763ba3dd6f&threadid=171343

    en nog een link met dezelde problematiek