Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Veld verbergen

  • Dirk Meijer

    Beste forummers,

    Weet één van jullie hoe je een textveld kan verbergen zodra het boven een numerike waarde komt. Zoiets als

    if me!waarde > 100 then

    ….

    Ik kom er niet uit. ik maak gebruik van een doorlopend formulier en wat iedere keer bij mij gebeurde was dat dan het veld op ieder record verborgen werdt.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

    Alvast bedankt,

    Dirk Meijer

  • GG

    Als je een veld verbergt in een doorlopend formulier verberg je inderdaad de gehele kolom. Het enige wat je kunt doen is voorwaardelijke opmaak. Je kunt de letters dezelfde kleur geven als de achtergrond dan zie je ook niets of je kunt het ook uitschakelen.

    GG

  • Dirk Meijer

    GG,

    Het is de bedoeling dat ik met statussen ga werken van ingevoerde orders, zoals status “10 order ingevoerd” , “50 Factuur geprint” , “100 1ste Herinnering” , etc. Vervolgens wil ik aan iedere status een kleur hangen om snel en overzichtelijk een overzicht te krijgen in een afleverschema. Weet jij misschien een manier om dat te doen? Ik heb wel al een keer het antwoord gekregen dat ik DLookup moet gebruiken maar daar kom ik niet uit, en daarbij werk ik met een doorlopend formulier.

    Alvast bedankt,

    Dirk Meijer

  • GG

    Dat kan heel ingewikkeld zijn. Ik zou een tabel maken met status

    Code Naam

    10 Order ingevoerd

    50 Factuur geprint

    100 1 e herinnering

    En dan in de andere tabel een veld status maken. Hoe je die waardes in dat veld krijgt kan heel ingewikkeld zijn omdat het meestal buiten de gebruiker omgaat. hij of zij voert een order in. Dan kun j e van hem verwachten dat hij 10 invult in het veld status maar dat gaat meestal fout. Dus kun je het beter in code doen. Dat hangt helemaal af van je database.

    Dan m oet je denken aan bijwerkqueries of werken met data Access objecten(DAO of ADO)

    Als die waarden er eenmaal instaan kun je voorwaardelijke opmaak instellen op grond van die waarden.

    GG