Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tabcontrol

  • Sabrina

    Ik heb een tabcontrol met verschillende pages.

    Op iedere page staat een subform.

    Op subform A op page A kan je checkboxen aanvinken.

    Op subform B op page B heb je een continuous subform die enkel informatie toont, waarop je niet kan bewerken.

    Wanneer je iets aanvinkt bij A, moet B geupdate worden.

    Maar dit lukt me niet.

    Ik heb het volgende gedaan:

    Private Sub PageB_Click()

    Call ControleUren

    End Sub

    De public function ControleUren staat in een module.

    Waarom gebeurt er niets?

  • GG

    Ik denk dat je de gebeurtenis change moet hebben van het tabcontrol.

    en dan

    if me.naamtabcontrol.value = 1(dan heeft de gebruiker op het tweede tabblad geklikt..telt namelijk vanaf 0)

    gg

  • Sabrina

    Ik heb het volgende uitgeprobeerd:

    Private Sub Tabcontrol_change()

    if me.tabcontrol.Value = 7 then

    call controleuren

    end if

    end sub

    -> er gebeurt niets (ook niet als ik ergens in subform B klik)

    Private Sub check_click()

    if check.value = 1 then

    call controleuren

    end if

    end sub

    -> er gebeurt niets

    Roep ik die functie verkeerd op misschien?

    Ik heb een nieuwe module geopend en daarin een public function controleuren aangemaakt.

    Alvast bedankt voor uw hulp en tijd!

  • GG

    Is de naam van het tabcontrol 100% zeker: tabcontrol??

    en klik je op het 8e tabblad ??

    Als je er niet uit komt kun je een zip van je mdb naar me mailen dan zal ik even kijken.

    GG

  • Sabrina

    Er wordt maar een stuk van de code uitgevoerd.

    Afhankelijk van het departement moeten de uren aangepast worden.

    Voor het eerste departement wordt het uitgevoerd, of het nu één of meerdere keer voorkomt.

    Maar de volgende departementen worden niet aangepast.

    Zit er een fout in de volgende code?

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPM, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Management’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPM, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Management’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPM & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Management’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPM & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Management’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPJ, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Project Management / Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPJ, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Project Management / Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPJ & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Project Management / Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPJ & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Project Management / Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPE, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & Format(dagenPE, ”medium date“) & ”# WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPE & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Engineering’ ;"

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = “ & urenPE & ” WHERE = txtSubItemNr.Value AND = ‘Product Engineering’ ;"

    Forms!FrmNewTP!subFrmDepartementWorkload.Form.Requery

    Forms!FrmNewTP!subFrmDepartementWorkload.Form.Refresh

  • Eric

    Ik kan me vergissen maar volgens mij stuur je de variabelen niet mee. Je roept simpelweg een sub aan stopt daar de variabelen in en zorg er dan voor dat deze variabelen terecht komen in je Update statement. verder het formateren bij een update is niet echt nodig, wat wel aan de orde kan zijn is date de update query een engelse datum notatie nodig heeft. Maar dat kan je snel checken. Als dit het geval is lever je de datum geformateerd aan zoiets als Format(me.dagenPM,“mm-dd-yy”)

    Private Sub PageB_Click()

    ControleUren me.dagenPM, txtSubItemNr.Value

    ' ControleUren Format(me.dagenPM,“mm-dd-yy”), txtSubItemNr.Value

    ' met format indien nodig

    End Sub

    'In de module :

    Sub ControleUren (byval dgpm as date, byval tval as long)

    DoCmd.RunSQL "UPDATE DepartementWorkload SET = #“ & dgpm & ”# WHERE = “ & tval & ” AND = ‘Product Management’ ;"

    'etc…….

    End sub