Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foto in database

  • Bartus

    weet iemand hoe ik makkelijk een foto in een database kan zetten.

    alvast bedankt

  • B.

    Hoi Bartus,

    Moet dat een “vaste” foto zijn, of moet deze veranderen bij bijv. andere producten.

  • Bartus

    Hoi B,

    Het moet een vaste foto zijn!!!

    alvast bedankt,

    Bart.

  • B.

    open de form in ontwerpmode en ga naar de toolbar (als deze er niet bij staat via view-toolbars toevoegen. in deze Toolbar staat een icontje van afbeeldingen (de 11de van rechts ongeveer) Image geeft de muis daar aan als je die er even op houd.

    Als je deze aanklikt kun je in de form een gebied selecteren waar je de afbeelding wil hebben. vervolgens krijg je een scherm waarin je de afbeelding kunt opzoeken/selecteren die je wil.

    Succes,

    B.

  • Bartus

    Beste B,

    Ik bedoel eigenlijk dat een gebruiker een foto kan kiezen om bij bijvoorbeeld een medewerker een foto te plaatsen. De foto moet dan of in de database worden opgeslagen. Maar ik denk dat dit niet tengunste komt van de grote van de database. Dus dacht ik aan gewoon een link op te nemen in de database waar de foto staat op de harde schijf. En ik vroeg me af of iemand dit al eens eerder had gedaan en hoe ik dit moet doen?

    Alvast bedankt!!

    Bart

  • RV

    http://office.webforums.nl/forum/index.php

    Bij de Mini's staat een vb van een foto album

    RV

  • B.

    Dat was dus wat ik wilde weten bij mijn eerste reactie.

    Mocht de link van RV niet werken dan kun je ook deze eens proberen.

    Helemaal onderaan vind je ook een voorbeeldje….

    Succes,

    B.

    http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=442111be80839fc035f75aaa5173e2ae&threadid=144017&highlight=afbeeldingB. schreef:

  • Bartus

    Ik snapte wat je bedoelde B. Toen je me het antwoord gaf. Sorry.

    Maar bedankt voor de hulp en de link nou gaat het vast wel lukken.

    Groeten Bart