Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

1 klant, meerdere producten

  • marinus

    ls.,

    ik ben bezig een database te maken waarin ik met klanten, producten en orders kan facturen.

    daarvoor heb ik 4 tabellen gemaakt;

    1) artikelen; db met artikelID's

    2) klanten; db met klanten waarin ze een klantID krijgen

    3) orderregel; koppelt orderID met het artikelID en de hoeveelheid.

    4) orders; koppelt orderID aan de klant ID

    Ik krijg dan een tabel (orders) waarin staat bijv. klantID nr. 6, OrderID nr. 4, en dan in een record; 1X artikel 1234 en 2 X artikel 5678.

    Als ik dit dan in een Query wil samenvoegen dan krijg ik bij elk product alle gegevens zo ook de klantID per regel.

    klant6; 1 X artikel 1234

    klant6; 2X artikel 5678

    klant 7; enz

    Dat is opzich goed, maar ik wil graag in een regel alle producten met eenmaal de klantID

    klant 6; 1X artikel 1234, 2X 5678

    klant7; enzenz

    Ik dacht dat het met joinlijn een-op-veel relatie zou lukken maar dat verandert niets.

    Als iemand me verder zou kunnen helpen heel graag, dan duik ik weer even verder in het 800 pagina's tellende access handboek.

    Met vr.grt.,

    Marinus

  • JaapT

    Marinus,

    Goed opgebouwd.

    In een rapport kun je een overzicht maken waarbij de klant slechts éénmaal getoond wordt, echter je krijgt nog wel steeds meerdere records te zien voor de orders.

    Wil je toch perse één record zien, dan zul je een kruistabel-query moeten maken.

    Succes,

    Jaap