Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

In een formulier btw uit de totaal kolom bereken

  • Sjors

    Wie weet hoe ik in een formulier de btw die in een kolom moet komen te staan uit de kolom totaal kan bereken???

  • RV

    Ongebonden tekstveld in je formulier met als control source:

    =Round((/BTWTarief+100)*BTWTarief,2)

    Totaal = naam van je tekstveld met totaalbedrag

    BTWTarief = BTW tarief

    RV

  • B.

    Sjors,

    Zelf gebruik ik altijd “on lost focus”, (bij het verlaten van het veld met het bedrag waarover de BTW berekend moet worden) dit kun je doen doormiddel van een klein VBA stukje.

    Ga naar de eigenschappen/propeties (EN/NL versie) van het veld waar is staat en ga daar naa het tabblad Event/gebeurtenis, klik hier bij “ON LOST FOCUS” op de 3 puntje op het einde van dat veld (…), kies dan CODE BUILDER je komt nu in VBA terecht waar het volgende staat:

    Private Sub Totaal_LostFocus()

    End Sub

    Verander dit in:

    Private Sub TLC_LostFocus()

    = / 100 * 19

    End Sub

    OF

    Private Sub TLC_LostFocus()

    = / 100 *

    End Sub

    = het veld waar het btw bedrag in moet komen te staan

    = je veld totaal

    = het veld waar eventueel de btw is staat (mocht je met meerdere BTW persentages werken via bijv. een combobox)

    Nu word altijd de BTW aangepast als je het bedrag invult of veranderd en opgenomen in de colom BTW (als je die hebt).

    Succes,

    B.

  • RV

    Je code klopt niet.

    Totaalbedrag is bedrag inclusief BTW = (1+(BTW tarief in procenten/100)

    Om terug te rekenen naar BTW wordt dit dus

    (BTW tarief in procenten)/(1+(BTW tarief in procenten/100)*Totaalbedrag

    RV

  • RobV

    nee B berekend in het totaal het netto (= ex BTW ) bedrag, jij gaat uit van het bruto bedrag

  • RV

    Tis inderdaad maar hoe je het leest.

    Totaal(bedrag) is in financieel jargon bedrag inclusief BTW….

    RV

  • RobV

    nou ik ben zelf financial controller , en ik zie dat toch anders en zeker als je van uit artikelen gaat redeneren. want ik weet niet hoe jij je artikelen verkoopprijzen inbrengt in je stamgegevens maar bij mij gaat dat ex BTW. en de BTW wordt op mijn formulier uitgerekend.

  • Eric

    Brutobedrag is inclusief btw

    Netto bedrag is ex btw

    totaalbedrag is totaal van bruto of netto

    een boekhouder….