Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is Null van formulier naar query

  • LS

    Ik heb een query waarin ik van een bepaald (tekst)veld de lege velden wil filteren.

    Nu wordt het criterium voor dit veld opgevraagd door een tekstvak in een formulier aan te roepen: Formulieren!!

    In het formulier Form1 wordt Tekstvak1 gevuld door de volgende functie bij de gegevensbron IIf(=“A”;“Is Null”;“*”).

    In de keuzelijst kunnen uiteraard meerdere letters van het alfabet gekozen worden.

    Helaas werkt het bovenstaande niet. Als ik “A” kies in de keuzelijst, dan wordt Tekstvak1 wel degelijk gevuld met Is Null, maar de query schijnt dit niet te herkennen want geeft dan geen enkele record weer. Wie heeft een idee hoe ik dit anders moet doen?

    Als ik Is Null gewoon intype bij het criterium in de query werkt het daarentegen wel…

    Alvast bedankt voor het meedenken

    LS

  • Eric

    IIf(nz()=“”;null;“*”).

    zoiets?

  • wilco f

    ikzelf zit ook met een IsNull probleem, ik heb een query gemaakt waarin ik 3 organismen (uit de kolom organismen) met een kruistabelquery in aparte kolommen heb gedaan.

    Met iif(isnull(kolom);0;(kolom)) heb ik bij alle 3 organismen apart nullen laten invoeren met deze verwerking, ging allemaal goed.

    Totdat ik de query wilde exporteren als DB IV file, dan komt de foutmelding U kunt een veld slechts eenmaal definieren.

    Hoe los ik dit op???

  • JaapT

    LS,

    Verander in het tekstvak op je form “Is Null” in “0”

    Neem in je query een extra veld op met:

    Expr1: nz(;0)

    Zet nu in criteria: !!

    Succes,

    Jaap