Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rapport enongeldige veldnaam

  • Kees Schrauwen

    Ik heb een rapport gemaakt op basis van een query. De velden zijn bekend, maar worden door gebruikers in de tijd ingevuld.

    Nu wil ik een tussenstand weten en wil dus het rapport uitprinten, maar steeds verschijnt de foutmelding Kan niet herkennen als geldige naam….

    Vraag: Is het mogelijk om het rapport toch te printen met de velden die op dat moment wel bekend zijn.

    Bedankt.

  • GG

    Gebruik je soms een kruistabelquery waarin niet alle kolommen voorkomen die verwacht in jouw rapport??

    Gregor

  • Kees Schrauwen

    De veldnamen ontstaan pas wanneer er door de gebruiker iets wordt ingevoerd.

    Ik moet dus iedere dag controleren of er nieuwe gegevens zijn toegevoegd en vervolgens het ontwerp van het rapport aanpassen.

    Ik wil dus eigenlijk dat het rapport gewoon wordt afgedrukt, ook al zijn bepaalde velden nog niet zijn aangemaakt.

  • GG

    Kun je me dan iets meer over de situatie vertellen. Want kan het rapport dan ook oneindig breed worden.

    Wat is de situatie dat de gebruiker steeds een kolom toevoegt aan een tabel?

    GG

  • Kees Schrauwen

    Bedankt voor de snelle reactie.

    Het is een rapport dat via een gekoppelde database wordt gecreëerd.

    Het gaat over een rapport met cijfers voor de verschillende onderdelen. De onderdelen per klas zijn wel gelimiteerd. Vergelijkbaar met de schoolvakken.

    Iedere klas heeft dezelfde 12 vakken, maar niet alle cursusleiders vullen alles gelijktijdig in. Op het moment dat er 1 cijfer is ingevoerd, wordt het veld automatisch aangemaakt. Het is dus wachten totdat iedereen minimaal 1 cijfer heeft ingevuld, dan werkt het wel. Ik wil echter graag een tussenstand.

    Ik hoop dat het iets meer duidelijk is.