Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Openen database

  • Wim Rademakers

    Ik heb een enorm probleen met het opstarten van mijn microsoft access 2002 database. Als ik de database 1 keer open en gegevens verander, is er niets aan de hand. Maar als ik de database daarna afsluit en opnieuw probeer te openen, lukt dat niet. Ik krijg wel het pictogram van de database (met een slotje erbij) op mijn beeldscherm, maar ik krijg het programma niet te zien. Wie kan mij helpen? Excuus voor de wellicht onhandige vraagstelling

    Wim

  • helma

    Wim,

    Heb je dit met een database of met al je databases.

    Ik was namelijk een keer bij iemand en een groot deel van zijn programma werkte niet zoals het hoorde.

    Deze moest zijn access opnieuw installeren.

    Als je access installeerd en je gaat er zelf ook mee programmeren dan zou ik je het advies geven om alles van access te installeren (dit moet je wel aanvinken bij de installatie procedure).

    Misschien als je het opnieuw installeerd dat je van je probleem af bent.

    Als je de applicitie afsluit ben je he lock bestand dan wel kwijt (access symbool met sleutel er in)

    Of blijft deze staan.

    Groetjes, Eric

  • Wim Rademakers

    Eric,

    Hartelijk dank voor je reactie!

    Even zo (voor mij) onverklaarbaar als het probleem is opgekomen, is het inmiddels ook weer verdwenen. Overigens deed het probleem zich alleen maar voor bij één (zelfgemaakte) microsoft access-toepassing. Het lock-bestand bleef staan.

    Nog even een domme vraag. Als je access opnieuw installeert, gaan de bestaande toepassingen toch niet verloren he?

    Ook nog even een iets slimmere vraag. Ik wil in voormelde toepassing het verschil tussen twee data laten uitrekenen. Dus 5 december 2004 minus 1 december 2004 = 4. Weet je misschien hoe ik dat zou kunnen doen?

    Ik stel het op prijs indien je me nog een keer wilt helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Wim

  • Eric B

    Je kan data velden gewoon optellen en aftrekken.

    dim d1 as date

    dim d2 as date

    dim nwdat as date

    adagen as integer

    d1=“12-12-2004”

    d2="14-12-2004

    adagen=d2 - d1 'antwoord = 2 dagen

    nwdat=d2+4 'antwoord = 18-12-2004

  • Eric Bernhard

    Wim,

    Het berichtje van “Helma” was ook van mij, alleen mijn voruws naam was nog ingevuld.

    Het berichtje van “eric b” is niet van mij om alles recht te zetten.

    Kijk eventueel ook een bij de help van DATEDIFF en DATEADD.

    Hiermee zijn ook nog andere leuke dingen mogelijk.

    Groetjes,

    Eric Bernhard