Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Veld uit vorig record

  • B.

    Hoi,

    Ze hebben me opgezadeld met het volgende probleempje, en het is me nog niet gelukt om daar de juist VBA formule/script aan te hangen.

    Het volgend is het verhaal. Ik krijg een Excel lijst die er als volgt uit ziet:

    ________|__NR__|____|_____|____|____|

    01/12/04_|_0012_|_20_|_____|_18_|____|

    ________|_0013_|____|_32__|____|_32_|

    ________|_0014_|_05_|_____|_06_|____|

    ________|______|____|_____|____|____|

    02/12/04_|_0012_|_35_|_____|_35_|____|

    ________|_0013_|____|_34__|____|_33_|

    ________|_0014_|_17_|_____|_17_|____|

    Voor sommige Access gebruikers zal het probleem nu al duidelijk zijn. Als ik dit namelijk inporteer naar Access staat niet meer voor elk NR de bijhorende datum (na sorteren of filteren).

    Nu wil ik dus iets maken zodat die na het invoeren in een Form

    (Ctrl-C in Excel) - (Ctrl-V in Access)

    hij na een druk op een buttom bij automatisch de datum uit/van de voorgaande record pakt (mits NULL uiteraard)

    Ik had ik gedacht van:

    if datum = NULL then ………………………

    Alvast bedankt,

    B.

  • JaapT

    Hoi B.,

    Ik snap hier niets van.

    Is dit de oorspronkelijke lay-out van je Excel-bestand?

    Is per NR en datum niet één rij voorhanden?

    Knippen en plakken zou ik niet doen, importeer eerst op de

    gebruikeljke manier je Excel-bestand in een Acces-tabel.

    Pas dan kunnen we wat meer.

    Succes,

    Jaap

  • B.

    Ok, dus eigenlijk moet ik hem via een midule laten inlezen.

    Dan wordt het wel erg lastig, gezien de Excel lijst dagelijk bijgewerkt wordt en ik er dus ook een gegelijking op duplicats op moet zetten of heel de lijst iederekeer laten doen…

    Wat mijn bedoeling eigenlijk was/is, is het volgende.

    Je hebt een Form (als Tabular type) nu staat er in het eerste veld van de eerste record “Pietje”.

    In veld 1 van record 2 staat niks.

    Omdat veld 1 van record 2 leeg is (NULL) moet hier komen te staan wat er in het vorige record in veld 1 staat (“Pietje” dus)

    Veld 1 van record 3 is ook leeg en pakt dan dus ook pietje, want dat is veld 1 van record 2 geworden.

    Veld 1 van Record 4 staat “Jantje” en is dus niet leeg (gebeurt niks)

    Veld 1 van Record 5 is leeg en krijgt dus (uit de vorige record de gegevens) (“Jantje”dus)

    etc.

    etc.

    Misschien is het zo iets duidelijker, het is ook een beetje lastig uitleggen

    In iedergeval vast bedankt voor het meedenken.

    B.

  • B.

    Wat je bedoel je trouwens met de gebruikelijke manier van een Excel bestand importeren…….? ik denk namelijk dat ik alleen een andere maniet weer, en dan kan ik er niks mee/meer mee doen. (rechtstreeks als Table)

    Bedankt weer,

    B.