Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Keuzemenu

  • Johan

    Hallo,

    Ik zit met het volgende probleem:

    Ik wil een lijst krijgen met verschillende merken van printers, alsj je er hier vervolgens 1 van kiest moet ernaast een lijst komen waarin je kan kiezen met de verschillende printertypes. Nadat er hier 1 van gekozen is moet de omschrijving van het product en de prijs tevooschijn komen. Als er meerdere producten in 1 printer kunnen moet dit ook zichtbaar zijn.

    Ik had zelf al 3 tabellen gemaakt, 1 met merk, 1 met merk en printer en 1 met printer, omschrijving en prijs… Maar hiermee kom ik niet echt ver…

    IEmand een idee of een db die hierop lijkt die ik kan bekijken….

    Alvast bedankt,

    JOhan

  • Eric Bernhard

    Johan,

    Je moet dit in VBA gaan programmeren.

    Als eerste kies je een printer merk (keuve vak met invoer)

    Daarna stel je de query samen voor het volgende keuze vak met invoer waarin je dan het printer merk gebruikt als where statement en zodoende alleen die types van dat merk worden weergegeven.

    Dit moet wel met een requery zodat de query opnieuw wordt opgestart en gevuld.

    Mocht je er niet uitkomen zet het dan eventueel op de mail naar me en dan bouw ik het even in een voorbeeld formulier voor je.

    Ik weet niet of je wat afweet van VBA code.

    Groetjes,

    Eric Bernhard