Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Automatiseren

  • Linda Meinen

    Hallo,

    Ik moet een programma maken waarmee ieder jaar een financiele analyse gemaakt kan worden.

    Ik krijg de bestanden aangeleverd in Excel, en moet ze daarna importeren in Access, nou wil ik, dat als ik de nieuwe gegevens importeer deze automatisch verdeeld worden onder de segmenten waar ik de crediteuren heb verdeeld (dmv nummer herkenning).

    Hoe moet ik dit doen?

  • Eric B

    Is volgens mij niet nodig met een aantal goede queries haal je alle gegevens uit een tabel die je nodig hebt.

  • RV

    Linda,

    kun je ff een voorbeeld geven?

    RV

  • Linda Meinen

    Beste RV

    Ik heb nu een database met query's allemaal gerelateerd aan elkaar,

    Ik heb een totaal query

    Met alle segmenten erin:

    1

    1.1

    1.2

    1.3

    2

    2.1

    etc.

    In deze query staat de totale financiele scan van afgelopen jaar met leverancier, leveranciernummer, totaal facturen, totaal bedrag. Naast deze totaal query heb ik van de segmenten een aparte query gemaakt (dus een query van 1, een query van 1.1 en 2.1 en 2.2 ga zo maar door)

    Als ik dan volgend jaar een nieuwe financiele scan wil doen, krijg ik de informatie in Microsoft Excel aangeleverd.

    Nou wil ik dat als ik het excel bestand in acces importeer dat access de leveranciers automatisch onderverdeel in de segmenten, en dat ik alleen de leveranciers die nieuw zijn onder moet verdelen

    Ik hoop dat het zo duidelijk is,

    Alvast hartelijk dank voor de moeite,

    Linda Meinen