Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

formulier en subformulier

  • rowen

    Hoi, Ik heb het volgende probleem. Ik heb een tabel met daarin de velden postcode-grens en het 2e veld is het aantal km tot grens. De 2e tabel heeft een veld gewicht en een veld met europrijs. Ik heb een query gemaakt om een berekening te maken

    gewicht x ? x km = totaal ?. Deze berekening werkt perfect. Nu heb ik een hoofdformulier gemaakt met keuzevak invoer postcode. Hij komt dan zelf met het aantal juiste km. Dan moet het gewicht ingevoerd worden als ik dan enter wil ik in het subformulier komen die ik van de query heb gemaakt. en die de berekening uitvoert. Op de een of andere manier komt de postcode-grens van het hoofdformulier niet in beeld in het subformulier. (het gewicht wel) als ik dan het formulier sluit en weer open dan staat hij er opeens wel met de juiste berekening.

    ook gebeurt het als ik bv 010-Berg pak hij uit zichzelf komt met 010-Venlo. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Is dit een kwestie van een macro schrijven.

    Als het subformulier trouwens in de gegevensweergave zet dan staan wel alle records erin met de juiste berekeningen die ik heb ingevoerd in het hoofdformulier. Wie heeft raad.

  • Eric Bernhard

    Rowen,

    Wat gebeurd er als je een requery of repaint doe nadat je de verschillende “nieuwe” waardes heb in gevoerd.

    Probeer eens een requery op het sub formulier.

    Succes, Eric Bernhard