Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(excel....)

  • Anita

    Ik heb een vraagje uit excel (ik weet niet waar anders ik hem kwijt moet). Ik wil op een factuur uit excel een nummer (klantnummer) intoetsen uit een andere tabel (met klantnummers en gegevens). Nu weet ik dat dan de adresgegevens op de factuur kunnen verschijnen Ik weet alleen de formule niet meer.

    Kan iemand mij helpen?

    Groeten,

    Anita

  • RobV

    kijk eens op dit forum;

    http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?s=356d453c6031e31b5ad5b8b656668787&forumid=97

  • Eric Bernhard

    Anita,

    Als je bedoeld dat je gegevens uit een andere sheet wilt hebben mot je eens kijken naar de instructie “vertikaal zoeken”

    hiermee geef je een cell aan waar je referentie staat.

    en je verwijst naar een sheet, geef daarin de matrix aan waar je gegevens staan, zorg er wel voor dat in de meest links geselecteerde kolom je referentie waarde terug gezocht kan worden.

    En dmv van een waarde die je ingeeft kijkt hij zoveel kolommen verder, als je dan nog de waarde onwaar ingeeft dan moet je selectie item 100% over eenkomen.

    succes Eric Bernhard

  • Anita

    Hardstikke goed, maarre (sorry) hoe typ ik dat in de cel dan?

    Groeten,

    Anita

  • Eric Bernhard

    Je hebt op de cell invoer regel het volgende ongeveer staan:

    Fx met iets mooiere karakters.

    Naarmaal zet je hier achter de inhoud voor de cell bv “test”

    als je nu het volgende doet dan wordt het een en ander automatisch opgestart en kun je de help gebruiken.

    klik dubbel op dit symbool en dan verschijnt er een overzicht van de verschillende mogelijkheden.

    Kies in de linker kolom voor “alles” en in de rechterkolom is nu ook “vertikaal zoeken” te selecteren.

    Mocht je er niet uitkomen stuur me dan direkt een e-mail, zodat ik je persoonlijk een e-mail kan sturen.