Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sub/Popup Form positioneren

  • ad vaessen

    Ik heb een form waarin, op basis van een keuze uit een lijst (10 keuzes die elk een apart form hebben), een form op het scherm moet verschijnen.

    - Doe ik dit door het nieuwe scherm als popup te definiëren. Het lukt me niet dit

    form op de juiste positie op het scherm te positioneren. Hoe kan ik de positie

    bepalen.

    - Kan dit tweede scherm (er zijn 10 varianten) als variabel subformulier via VBA aan

    het hoofdscherm worden gekoppeld. Zo ja hoe.

  • Hjansen

    Hoi Ad,

    je kunt dit doen door bij de gebeurtenisprocedure “Bij Laden” van het betreffende formulier de volgende code te zetten:

    Private Sub Form_Load()

    DoCmd.MoveSize 500, 500, 500, 500

    End Sub

    Ik geloof dat de eerste twee coördinaten voor de positie zijn x,y en dat de laatste twee de grote van het formulier bepalen.

    suc6

    Hjansen

  • Eric Bernhard

    Ad,

    wat je wilt dat je een sub formulier aan een hoofdformulier koppeld dat kan.

    Alleen waarschijnlijk wil je eerst je keuze maken welke van de 10 formulieren je wilt zien en dan pas de koppeling leggen.

    Als je het op die manier wilt doen dan moet je wel telkens je formulier opnieuw laten weergeven zodat het nieuwe formulier ingelzen kan worden.

    Als je een subformulier in de ontwerp mode toevoegd zie je de veldnamen welke van belang zijn voor het koppelen van een ander formulier.

    Je past de verschillende velden aan en zorg ervoor dat je dan het formulier opnieuw opend.

    Mocht je nog meer willen weten mail me dan even direkt.

    Succes, Eric Bernhard.