Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

formulier+subformulier

  • es

    In mijn factuurformulier heb ik een suformulier toegevoegd.Deze is gebaseerd op de produktentabel. Producten tabel bestaat uit productID,producktnaam,prijs en aantal.Omdat het productID automatische nummering is ,geeft de computer aan dat ik niet kan bijwerken.

    Mijn bedoeling is dat als ik subformulier open ik via een keuzelijst het product kan selecteren en dat de rest vanzelf wordt ingevuld dan.

    Wie kan mij helpen

    gr es

  • es

    sorry,mijn subformulier is gebaseerd op een selectiequery.Nl factuurtotaalprijs.

    hij berekend dus automatisch prijs per stuk x aantal =totaalprijs.

    Echter krijg wel bij de keuzelijst de producten te zien maar kan ze niet selecteren

    es schreef:

    >

    > In mijn factuurformulier heb ik een suformulier

    > toegevoegd.

    >query bestaat uit productID,producktnaam,prijs per stuk,

    > aantal en totaalprijs.Omdat het productID automatische nummering is ,geeft

    > de computer aan dat ik niet kan bijwerken.

    > Mijn bedoeling is dat als ik subformulier open ik via een

    > keuzelijst het product kan selecteren en dat de rest vanzelf

    > wordt ingevuld dan.

    > Wie kan mij helpen

    >

    > gr es

  • Henk

    de vraag is mij niet helemaal duidelijk

    ik neem aan dat je een tabel hebt met alle producten en bijbehorende prijzen en een tabel waarin de factuuregels komen te staan

    het factuurformulier heeft als bron de tabel factuurregels en het subformulier heeft als bron de tabel producten

    in het subformulier maak je een berekening van de totaalprijs, dus dan vul je daar ook het aantal in?

    logischer lijkt mij om het aantal in te vullen in het hoofdformulier en middels een toevoegquery de product gegevens in de factuurregels tabel toe te voegen.

    waarschijnlijk heeft je probleem te maken met de berekening in de query die je als basis hebt voor je subformulier

    zodra er een groepering in de bronquery van een formulier is opgenomen ben je niet meer in staat om gegevens te wijzigigen

    succes

    henk