Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

etiketten

  • muzzi

    Dames / Heren,

    Zit met het volgende;

    Ik heb een tabel klanten en tabel contactpersonen

    klant contactpersoon

    ——- ———————-

    klantID contactpersoonID

    klantID

    Als je naar bovenstaande kijkt, zie je dat een contactpersoon bij een klant hoort.

    dus laten we zeggen pietje puk hoort bij bedrijf ABN.

    Ik heb een waarde opgenomen als klantnaam welke staat voor CONTACT ONLY

    dus ofwel contactpersonen zonder bijbehorende klant. je krijgt dan Peter pan is een CONTACT ONLY en niet gekoppeld aan een klant.

    Nu wil ik dus etiketten gaan maken voor alle contact personen. zie hieronder een voorbeeld;

    ABN

    Pietje puk

    dorpstraat 1

    2222 AS AMSTERDAM

    Nederland

    bovenstaande is goed en dat lukt ook.. maar het probleem ontstaat bij contactpersonen die geen klant hebben ofwel gelinkt zijn aan de waarde CONTACT ONLY. je krijgt dan het volgende etiket te zien;

    *CONTACT ONLY*

    Peter Pan

    blbablastraat 22

    2222 AD AMSTERDAM

    Nederland.

    Het probleem is dat ik niet wel dat (*CONTACT ONLY*) wordt afgedrukt op de etikett. Je kan dit oplossen door een contactpersoon niet te koppelen aan contact only, maar dit heeft dan effect op andere funtionaliteiten in het programma. liefst wil ik iets doen zoals ; als klantnaam is gelijk aan *CONTACT ONLY* laat de klantnaam dan niet zien (dus alleen de klantnaam, naam contactpersoon moet die wel laten zien) waar het op neerkomt is dat wanneer klantnaam gelijk is aan (*CONTACT ONLY* ) dat die dan niet zichtbaar moet worden op de etiket.

    kan iemand mij hiermee helpen, sorry voor het langdradig verhaal :P

  • Eric B

    Je kan in je etiket een onverbonden veld slepen en deze vullen met…

    =iif(=“*CONTACT ONLY*”;“”;)

    mocht het zo zijn dat *CONTACT ONLY* een nummer representeert dan moet je even het ID opzoeken van *CONTACT ONLY*

    bijvoorbeeld:

    =iif(=1;“”;)

    Zet dan gelijk even de eigenschap te verkleinen van het veld op Ja, als het goed is schuiven de regels dan naar boven als er sprake is van een *CONTACT ONLY*

  • muzzi

    Dag Eric vriendelijk bedankt voor je hulp het werkt!!

    Ik heb dan ook een laatste final vraag wat een beetje samen hangt met vorige probleem.

    Onderstaand een oude etiket

    *CONTACT ONLY*

    T.a.v.: de heer Jansen

    dorpstraat 11

    2222 AA AMSTERDAM

    Nu heb ik het voorelkaar gekregen om die *CONTACT ONLY* weg te krijgen, dankzij jou hulp. maar nu komt het volgende probleem. Als je aan een klant bent gekoppeld moet je T.A.V. : (ter attentie van gebruiken), maar bij een *CONTACT ONLY hoeft dat natuurlijk niet. Dus T.a.v.: moet ook onzichtbaar worden wanneer klantnaam gelijk is aan Contact ONLY.

    FYI: T.a.v.: wordt uit database gehaald en is benaderbaar via

    Ik d8 het volgende te doen:

    Wanneer klantnaam gelijk is aan contact only haal je weg, kwa gedachten gang weet ik hoe het moet, maar kwa het inrammen van code gaat dat een stukje lastiger.

    iif(=“*CONTACT ONLY*”, waarde bij waar, waarde bij niet waar)

    maar dat gaat volgens mij niet lukken. Heb jij nog ideeen

  • Eric B

    Onverbonden veldje aanmaken met

    =iif(=“*CONTACT ONLY*”;;“T.a.v. ” & )

  • muzzi

    Denk dat die bovenstaande code niet juist is. Volgens mij heb je mij verkeerd begrepen :)

    Het moet zo iets worden.. Kijk naar de klantnaam, als de gelijk is aan contact only, dan moet je de veld die voor de staat weghalen.

    dus iets van:

    If (=“Contactonly” )

    remove

    else {

    Maar dan in acces taal :)

    voor de duidelijkheid hieronder mijn volledige etikket;

    <– (hier staat de code uit je eerste bericht, en dat werkt)

    <—(dit moet weg als klantnaam contact only is)

    thnks voor de support

  • muzzi

    iemand nog info op mijn voorgaande bericht?

  • RV

    Heb je de suggestie van Eric al uitgeprobeerd (nieuw ongebonden tekstveld aanmaken), zou namelijk gewoon moeten werken.

    RV

  • muzzi

    Ik had het uitgeprobeerd, maar doordat hij Klant en contactpersoon door elkaar had gehaald, kwam ik een beetje in de war.. het was een kwestie van klantnaam verander in contactnaam. Sorry jongens.. had wat meer inzicht moeten hebben.

    i.i.g. thanks for the support.

    dit is het eindresultaat medemogelijk gemaakt door acces prikpage: :)

    =IIf(=“*CONTACT ONLY*”, & “ ” & & “ ” & , & “ ” & & “ ” & & “ ” & )