Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

record toevoegen

  • Sabrina

    Ik heb een hoofdtabel en een aantal tabellen die gerelateerd zijn aan deze hoofdtabel.

    Om mijn formulier kan je gegevens invullen voor al deze tabellen.

    Bij het verlaten van het formulier wordt er gevraagd om te bewaren.

    Indien er geannuleerd wordt, moeten de records uit al die tabellen verwijderd worden.

    Wanneer ik enkel gegevens ingevuld had voor de hoofdtabel, dan was

    Forms!FrmNewTP.Form.Undo voldoende.

    Er waren nog geen records in de andere tabellen aangemaakt en de record werd niet bewaard in de hoofdtabel.

    Van zodra ik gegevens invul in de gerelateerde tabellen, dan werkt die undo niet.

    Ik heb dan het volgende erbij gedaan:

    Docmd.runsql “DELETE FROM Main WHERE SubItemNr = ” & txtSubItemNr

    De records worden uit alle tabellen verwijderd, maar ik krijg bij iedere tabel een foutmelding dat hij geen record kan toevoegen of veranderen.

    Bij het openen van het formulier wordt er direct een nieuw record toegevoegd door

    DoCmd.GoToRecord,,AcNewRec

    Misschien moet ik daar mijn probleem zoeken. Hoe kan ik deze event annuleren?

  • RV

    >Bij het openen van het formulier wordt er direct een nieuw record toegevoegd door

    DoCmd.GoToRecord,,AcNewRec <

    Dat is onjuist, code navigeert naar een lege rij in je formulier.

    Je info is te summier om een antwoord te kunnen geven.

    Heb je verplichte relaties tussen je tabellen?

    Gebruik je subformulieren in je hoofdformulier?

    >Van zodra ik gegevens invul in de gerelateerde tabellen, dan werkt die undo niet.<

    Uiteraard niet, Undo is iet heel anders dan verwijderen.

    Met Undo (alleen te gebrukken binnen een Voor Bijwerken gebeurtenis) maak je de invoer van nog niet opgeslagen gegevens ongedaan.

    Met andere woorden, je gumt je gegevens weg uit je formulier.

    Iedere gebeurtenis NA deze gebeurtenis zorgt ervoor, dat je gevens worden opgeslagen.

    Zie ook Access Help.

    RV