Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nummerieke veldwaarde uit tavbel vertalen in een rapport

  • Leo

    Mischien een heel eenvoudige vraag voor jullie maar ik krijg het niet voor elkaar.

    Ik heb een database waar in een bepaald formulier een aantal groepsvakken met selectievelden staan, indien deze worden aangeklikt wordt er een bepaalde waarde in het betreffende veld in de tabel opgelagen bijvoorbeeld 2.

    Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze waarde in een rappoprt vertaald naar tekst, bijvoorbeeld indien de veldwaarde 2 is wil ik de teks BELAST laten weergeven in het Rapport.

  • Karin

    Ik zou in het rapport een tekstveld aanmaken, met in de control source (recordbron in het Nederlands?) de volgende formule:

    =Iif(=“2”;“Belast”;“ ”)

    Hier staat dus: als veld1 gelijk is aan 2 DAN tekst “Belast”, ANDERS “ ” (= LEEG).

    Ik werk met een Engelse versie van Access. Als jij met een Nederlandse versie werkt kan het zijn dat de puntkomma bij jou een komma moet zijn.

    Succes!

    Karin

  • Leo

    Bedankt voor je snelle reactie Het werkt :-)

    Ik heb nog één vraagje hoe ziet dit eruit als ik meerdere opties heb dus bijvoorbeeld 1, 2, en 3 en deze allemaal moeten worden voorzien van een waarde

    Karin schreef:

    >

    > Ik zou in het rapport een tekstveld aanmaken, met in de

    > control source (recordbron in het Nederlands?) de volgende

    > formule:

    >

    > =Iif(=“2”;“Belast”;“ ”)

    >

    > Hier staat dus: als veld1 gelijk is aan 2 DAN tekst “Belast”,

    > ANDERS “ ” (= LEEG).

    >

    > Ik werk met een Engelse versie van Access. Als jij met een

    > Nederlandse versie werkt kan het zijn dat de puntkomma bij

    > jou een komma moet zijn.

    >

    > Succes!

    > Karin

  • Karin

    Ik ga even van het volgende uit:

    Uitkomst Tekst

    1 Belast1

    2 Belast2

    3 Belast3

    4 Belast5

    5

    Het Iif statement (één regel) is dan als volgt:

    IIf(=1;"BELAST1”; Iif(=2;"BELAST2”;Iif(=3;”Belast3”;”Belast4”)))

    Hier staat dus als veld1=1 dan “Belast1”, zo niet dan gaat hij verder kijken of veld 1 soms twee is. Zo niet, dan kijktie naar drie etc.

    Let er op dat er achter elke Iif een haakje openen ( komt en dat aan er aan het einde van de formule net zo veel haakjes sluiten ))) staan.

    Die laatste Belast4 heeft geen Iif er voor, want als de veldwaarde geen van de genoemde veldwaarden is, is istie vanzelf 4, denk ik.

    Succes!

  • JaapT

    Leo,

    Dit kun je het beste doen via een aparte tabel waarin het Id staat alsmede

    de omschrijving daarvan.

    Succes,

    Jaap

  • Leo

    Karin,

    Helaas op deze manier werkt het niet ?