Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weeknummers in Access

  • H.Berg

    In een formulier gebruik ik de weeknummers in Access.

    Als ik nu een formulier afdruk waarin de weeknummers moeten staan gaat het mis.Omdat de laatste week van 2004 stopt met week 53 en de eerste week van 2005 ook week 53 is staat er nu op het formulier waar week 1 moet staan ineens week 2 de telling van de weken gaat dus niet goed.

    Ik heb in het formulier staan MSCAL.Kalender.7, klopt dit of moet het iets anders zijn.

    Wie kan mij helpen?

    Hanna

  • RV

    >Ik heb in het formulier staan MSCAL.Kalender.7<

    Kun je vertellen wat dat moet voorstellen of anders waar dat precies staat?

    Beschrijf anders even hoe je je formulier gebruikt en waar je weeknummers vandaan komen en welke gebeurtenissen, functies of VBA code je gebruikt.

    RV

  • H.Berg

    Ik maak gebruik van Office 97.

    Ik heb een formulier gemaakt waar een kalender in staat, vanuit dat formulier wordt een rapport gegenereerd.

    In dit rapport staat voor het generen voor het weeknummer de volgende besturingselementbron:=DatePart(“ww”;), in de vervolg velden staat =DatePart(“ww”;DateAdd(“ww”;1;)) enzovoort.

    Groet Hanna

  • JaapT

    Hanna,

    Geef s.v.p. een voorbeeld van een waarde van .

    Tevens, waarvandaan komt , hoe wordt dit gegenereert?

    Komt dit van die kalender af?

    Groeten,

    Jaap

  • H.Berg

    de waarde is besturingselementbron:=DatePart(“ww”;), in de vervolg velden staat =DatePart(“ww”;DateAdd(“ww”;1;)) enzovoort.

  • JaapT

    Hanna,

    Ik bedoelde om een echt voorbeeld van de inhoud van het veld {Weeknr1] te geven,

    is het een “gewone” datum en zo hoe ziet die eruit en waar komt deze vandaan.

    Groeten,

    Jaap

  • H.Berg

    Het is een gewonw datum en de code in het formulier en rapport is zoals eerder beschreven.

    Ik maak gebruik van de kalender functie binnen access

    Hanna

  • RV

    Hanna,

    Access berekent de weeknummers niet zoals je zou verwachten.

    Beste is om hier een eigen functie voor te schrijven.

    Hier kun je een prima functie vinden:

    http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5712

    RV

  • Werner

    RV,

    Waar moet ik de code van de link plaatsen om deze te gebruiken, ik heb namelijk het zelfde probleem met de weeknummers en ik gebruik ook de calender functie binnen Acces.

    W.E

    RV schreef:

    >

    > Hanna,

    >

    > Access berekent de weeknummers niet zoals je zou verwachten.

    > Beste is om hier een eigen functie voor te schrijven.

    > Hier kun je een prima functie vinden:

    >

    > http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5712

    >

    > RV