Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Netwerkverbinding VBA

  • Eric

    Hoi allemaal,

    Ik heb een database gemaakt. Het werkte allemaal prima, tot dat ik er nog iets aan toe wilde voegen.

    Ik krijg de volgende meldingen wanneer ik o.a. gegevens in een formulier wil invullen:

    “De expressie voor invoegen die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Fout bij het verkrijgen van toegang tot een bestand. Mogelijk is de netwerkverbinding verbroken…”

    “Fout bij het verkrijgen van toegang tot een bestand. Mogelijk is de netwerkverbinding verbroken”

    Ik weet zeker dat de netwerkverbinding niet vebroken is, ik kan nog gewoon in mijn mappen(die op de server staat), kan met andere access-bestanden werken etc..

    Het probleem doet zich alleen voor wanneer een VBA-toepassing gebruikt wordt.

    Heeft iemand hier verstand van? en weet hier een oplossing voor zodat alles weer gewoon werkt?

    alvast bedankt

    eric

  • RV

    Deze (zeer misleidende) foutmelding krijg je doorgaans wanneer je formulier korrupt is.

    Haal je VBA code eens weg en kijk op je de foutmelding dan nog krijgt.

    Zo ja, zit er niet anders op dat je formulier van scratch af aan opnieuw te bouwen.

    RV

  • JaapT

    Eric,

    Je kan ook proberen (baat het niet, schaden doet het ook niet) de database te repareren.

    Succes,

    Jaap

  • Eric

    Ik heb gelukkig een backup gemaakt van de nog werkende versie, maar dit is de tweede keer dat ik het kreeg. Dus ik wilde weten wat het precies was.

    Zal eens kijken of het te repareren valt.

    Eric