Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sub report invullen

  • Eric Bernhard

    Kenners,

    Ik weet het even niet meer.

    Ik heb een report genaamd “rapOpd” en twee sub rapporten er in “rapOpdSub1” en “rapOpdSub2”.

    Op de volgende manier wordt het rapport aan geroepen.

    Docmd.openreport “rapOpd”,acviewpreview,," = " & intver,,trim(str(intver))

    Alleen nu lukt het wel om de verschillende velden van het hoofdrapport te wijzigen.

    xxxxx.caption = “test” enz.

    Dit wordt gedaan vanuit de routine “openreport” en is afhankelijk van de intver die verstuurd wordt zowel als filter waarde als openargs waarde.

    Maar hoe doe ik nu wijzigingen doorvoeren op de onderliggende subreports.

    het gaat om “caption” velden en om “sourcecontrol” ik moet namelijk afhankelijk van de taal zorgen dat ik “adres” of “adresFr” uit mijn query gebruikt.

    Nu werk ik met 4 hoofdrapporten en 8 subrapporten en dit wil ik terug brengen tot 1 hoofdrapport en 2 subrappporten.

    Het hoofd rapport loopt perfect alleen de teksten die ik op de subrapporten wilt zien krijg ik niet voor elkaar.

    Ik wacht op jullie response en in ieder geval al vriendelijk bedankt.

  • Eric

    Maak in een module een paar global variabelen aan.

    In detail (of andere sectie) van het hoofdrapport laadt je deze variabelen via een

    stukje vb-code

    In het detail (of andere sectie) van je subrapport stuur je deze varaiabelen aan

  • Eric Bernhard

    Eric,

    Vriendelijk bedankt.

    Het was even puzzelen maar tenslotte werkte het allemaal.

    Tevens vanaf deze kant een prettige jaarwisseling.

    Eric Bernhard.