Hallo denktank,
heb een (denk ik) redelijk makkelijk op te lossen probleempje maar kom er op de een of andere manier niet uit.
Situatie:
Hoofdtabel Controle
Subtabel Members
In de hoofdtabel geef je naast controle gegevens aan of er cases zijn, er vervolgens in de subtabel de case info zoals member naam etc (dus 1 op veel relatie tussen de beide tabellen)
Nu kan ik een query/report maken van alle controles , of alle controles met cases=True en dan de betreffende member records erbij.
Wat ik echter zou willen is een overzicht van alle controles (cases True and False)
met daarbij in het geval van Cases is True ook de Member records( subtabel)
Dus alles in 1 rapport.
Wanneer ik het zelf probeer op te lossen krijg ik zodra ik de subtabel in de query
opneem (naast de hoofdtabel) alleen die controles te zien waarbij de subtabel ten minste 1 record heeft.
Vb report:
Controle id :1
Date: 22-10-2004
Cases: Yes
Membercode: 29002
Membercode: 29009
Controle id :2
Date :23-10-2004
Cases:No
Controleid:3
Date: 27-10-2004
Cases:Yes
Membercode:29111
Heeft iemand hier misschien de oplossing voor.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.