Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Corrupte database

  • Marcel

    Ik heb een (corrupte) database die niet wordt geopend door MS Access (2003). Indien MS Access hem probeert te repareren verschijnt de melding dat MS Access afgesloten gaat worden.

    Kan iemand mij helpen hoe dit probleem op te lossen, eventueel gebruik makend van andere tools?

    BvD,

    Marcel

  • RV

    Importeer je database in een nieuwe database.

    Je moet daarvoor wel de versie van Access gebruiken waarmee je je database hebt gemaakt.

    RV

  • Marcel

    RV …. ik heb het geprobeerd, maar MS Access wil eerst de database repareren en dan wordt MS Access abrupt afgesloten.

  • RV

    Heb je wel een nieuwe lege database gemaakt en je tabelle, queries et cetera vervolgens geimporteerd uit je korrupte database?

    RV

  • Marcel

    Jeps,

    een nieuwe DB aangemaakt, vervolgens proberen te importeren, maar bij het openen van de DB wil MS Access al repareren ….. en dan …… einde MS Access.

    PS Er zit alleen maar data in, geen queries, etc.

  • RV

    Heb je geprobeerd om je database te comprimeren of knalt Access er al uit als je je database probeert te openen?

    Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

    RV

  • RV

    Kijk ook hier eens:

    http://support.microsoft.com/kb/283849

    RV

  • Marcel

    Inderdaad, MS Access knalt er uit als ik de database probeer te openen. MS Access wil de database repareren en dan knalt ie er uit.

  • RV

    En wat is je foutmelding?

    RV

  • Marcel

    De melding is:

    Microsoft Office Access has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

    Vervolgens de optie MS Access opnieuw starten en de knoppen ‘send error report’ en ‘don’t sent'.

    Greetz,

    M