Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een leuke uitdaging

  • Peter

    Ik ben lid van de vrijwillige brandweer waar ik duiker ben.

    Wij zijn verplicht om per jaar minimaal 300 duikminuten te maken en deze te registreren.

    Deze minuten bestaan uit oefenminuten (deze worden gemaakt in het buitenwater en in het zwembad) en uit repressieve minuten (tijdens een inzet).

    Vanaf januari 2005 mogen wij alleen nog maar de oefenminuten tellen met een maximum van 60 zwembadminuten om zo aan onze 300 duikminuten te komen.

    Mijn database bestaat uit 2 tabbellen ?Logboek? en ?Duikminuten? dit is een één op veel relatie. Het tabel ?Logboek? bezit de volgende velden, Id, Datum, Soort duik (dit is een keuzelijst met de woorden, Oefenduik en Repressieve duik) en Oefenlocatie (dit is een keuzelijst met de woorden, Buitenwater en Zwembad). Het tabel duikminuten bestaat uit velden, Id, Idref, Naam en Duikminuten.

    De Query moet per duiker berekenen het aantal buitenwater oefen duikminuten en het aantal zwembad oefen minuten berekenen (met een maximum van 60 minuten, ook al worden er meer dan 60 zwembad duikminuten gemaakt deze meer gemaakte minuten mogen niet meegeteld worden) en de Query moet het totaal aantal duikminuten bereken (Buitenwaten en zwembad minuten bij elkaar met een maximum van 60 zwembad minuten).

    Met vriendelijke groet, Peter

  • ton

    kopieer het volgende in een kolom van de query

    Expr1: IIf(>=60;60;

    kopieer het volgende in een andere kolom van de query

    Expr2: Expr1 +

  • Peter

    Ton bedankt voor jou reactie.

    Ik ga kijken of het werkt.

    Gr. Peter

  • Appie

    Dit is wat de formule moet doen:

    Als het veld Soort duik “Oefenduik” is en het veld Oefenlocatie is “Zwembad”

    en het aantal duikminuten is groter dan 60, dan moet de waarde in het veld Duikminuten op 60 blijven staan of anders moet de waarde in het veld Duikminuten de waarde aangeven wat kleiner is dan 60.

    Gr. Peter