Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Probleem met rapport afdrukken

  • Marco

    Beste mensem

    ik heb een probleem met mijn database. Ik heb 3 tabellen die ik onderling gekoppelt heb.

    T_fil heeft sleutel IdFil

    T_Ord heeft sleutel IdOrd

    T_Werk heeft sleutel IdWerk

    T_Ord is gekoppeld dmv IdFil

    T_Werk is gekoppeld dmv IdOrd

    Filaal heeft meerdere orders (T_Fil), deze orders (T_Ord) hebben meerdere werkzaamheden (T_Werk). Hiervan heb ik een formulier gemaakt. Formulier met sub formulier voor orders. deze heeft weer subformulier voor de werkzaamheden. Dit gaat allemaal goed. Ik kan meerdere filialen invoeren, met elk filiaal meerdere orders etc. Maar nu wil ik van de gegevens op het scherm, Filiaal A met Order B en meerdere werkzaamheden C een rapport afdrukken. Hiervoor heb ik een queri gemaakt, ook dat gaat nog goed.

    Wanneer ik nu een knop maak in mijn formulier, en voer bij gebeurtenis prcedure de volgende programmacode in:

    Private Sub Knop14_Click()

    On Error GoTo Err_Knop14_Click

    Dim stDocName As String

    Dim stLinkCriteria As String

    stDocName = “R_Order bevestiging”

    stLinkCriteria = "=Forms!!!!"

    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , stLinkCriteria

    Exit_Knop14_Click:

    Exit Sub

    Err_Knop14_Click:

    MsgBox Err.Description

    Resume Exit_Knop14_Click

    End Sub

    Wanneer ik op de knop druk krijg ik een fout melding:

    Het opgegeven veld kan naar meer dan een tabel verwijzen in de component FROM van Uw SQL-instructie

    Ik heb al een database gebouwd met dit zelfde princiepe en die werkt wel. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem uit de wereld krijg.

    Alvast bedankt

    Marco

  • RV

    Wijzig deze regel:

    stLinkCriteria = "=Forms!!!!"

    in

    stLinkCriteria = ".=Forms!!!!"

    waarbij tabelnaam verwijst naar de tabel met de kolom IdOrder, zoals gedefinieerd in de query waarop je rapport is gebaseerd.

    RV

  • Marco

    RV

    Bedankt, het werkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Marco