Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jpg ipv bmp in de database

  • Marcel

    Indien ik een bmp als afbeelding opsla krijg ik deze op het formulier te zien en wordt deze goed afgedrukt. Wil ik echter een jpg opslaan dan toont hij op het formulier de naam van de afbeelding. Ik wil natuurlijk de afbeelding zien.

    Is er een eigenschap die verkeerd staat of mis ik een bepaalde library of …….. ?

    BvD,

    Marcel

  • RV

    Zoek even in het forum op jpg.

    Sla afbeeldingen NOOIT op in je database, sla ze eegens anders op en gebruik hyperlinks om naar de locatie te verwijzen.

    RV

  • Marcel

    Het betref een applicatie/database die al een aantal jaren oud is, waar de jpg's al in zitten. Deze worden echter niet meer getoond na de conversie van de applicatie naar MS Access 2003.

  • RV

    Marcel,

    Microsoft Photo Editor installeren, zie ook:

    http://office.microsoft.com/en-gb/assistance/HA011513811033.aspx

    RV

  • Marcel

    Gracias

  • Lennart

    Bedoel je dat je nooit als OLE-object moet invoegen? Dus alleen een hyperlinkje moet maken?

  • Marcel

    Je kunt ze wel opslaan in de database, maar als je ze wilt zien moet je Microsoft Photo Editor installeren, maar via hyperlinks kan het ook.