Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2 vragen

  • syl

    VRAAG 1:

    Ik heb 2 tabellen.

    - 1 met deelnemer gegevens (met o.a. emailadres)

    - 1 met opleidinghistorie(met o.a. verschillende opleidingen en scholen)

    Nu heb ik hier een query van gemaakt. Omdat een deelnemer op 1 school verschillende opleidingen kan volgen staat deze deelnemer dus meerdere keren in de uitvoer van de query. Omdat ik een email wil sturen naar de deelnemers welke ik wil, zullen dus meerdere emails verstuurd worden naar 1 en hetzelfde adres en dat is niet de bedoeling. Hoe zorg ik er voor dat ongeacht het aantal records in opleidinghistorie elke deelnemer maar 1 maal in de uitvoer voorkomt?

    VRAAG 2:

    Op basis van deze query maak ik een formulier, met dit formulier zal worden gefilterd. Je kan nadat je op formulierfilter hebt geklikt, rechtsklikken en Opslaan als query. Nu wordt er om een naam gevraagd. Hoe zorg ik er voor dat access niet meer om een naam vraagt maar automatisch opslaat onder dezelfde naam en dus overschrijft?

  • syl

    Vraag 1 is wel gelukt, ik heb een nieuwe query gemaakt die gebaseerd is op de eerste met als sql:

    SELECT DISTINCT .EmailDeelnemer

    FROM ;

    Als iemand weet hoe ik het zonder deze 2e query kan doen hoor ik het graag! En vraag 2 ben ik nog niet uit.