Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

database niet te openen

  • Eric Bernhard

    Beste kenners,

    wie weet er een oplossing voor het volgende:

    als ik mijn back-end wil openen (direkt) dan krijg ik de volgende fout melding.

    “the microsoft jet databse engine stopped the process because you and another user are attempting to change the same data at the same time”

    - De ldb file is al vernietigd.

    - het maken van een nieuwe database file en dan een import op de tabellen geeft dezelfde fout melding.

    - repereren van de database geeft ook dezelfde fout melding.

    Gaarne uw antwoord.

    Groetjes, Eric Bernhard

  • RV

    Lijkt erop dat je database korrupt is geraakt.

    Download Jetcomp van de Microsoft download, draai Jetcomp en kijk of dat helpt.

    Zo niet, zet een backup terug, huur de hulp van een data recovery club in of gebruik software waarmee je korrupte Access databases kan herstellen.

    Beide laatste opties zijn behoorlijk prijzig.

    Als Jetcomp niet helpt en je hebt geen backup, zit er helaas niet anders op.

    RV

  • Eric Bernhard

    RV,

    Vriendelik bedant voor je antwoord.

    Maar na het downloaden van JETCOMP kreeg ik nog steeds dezelfde fout melding.

    Volgens mij is het bestand te erg beschadigd.

    Vriendelijk bedankt.

    Eric Bernhard

  • klaas

    als ik mijn back-end wil openen (direkt) dan krijg ik de volgende fout melding.

    kun je in de front-end wel bij de tabelen ?

    Zo ja

    Dan zou je van daar uit de gegevens naar een andere database kunnen schrijven

    Mvg

  • Eric Bernhard

    Klaas,

    Als ik het vanuit mij frot-end versie probeer te bereiken lukt ook niet.

    Dan krijg ik als ik het goed heb dezelfde fout melding.

    Groetjes, Eric Bernhard.

  • RV

    Bewijs des te meer dat je database het loodje heeft gelegd.

    Zou in ieder geval wel de oorzaak proberen te achterhalen, om te kijken of je dit in de toekomst kan voorkomen.

    RV

  • Jacqueline

    Ik wil vanuit een Tabel in Access iets aan kunnen klikken waar dan of te zien is waar de wordbestanden behorend bij de tabel zich bevinden, of iets aan klikken waardoor ik gelijk in het wordbestand kom.

    wie kan mij daar antwoord op geven???

    Alvast bedankt,

    Jacqueline van ' Hof