Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Grijs scherm

  • Rob

    Hallo,

    Ik heb een database ontwikkeld met subpagina's in tabs. Daar heb ik een 2000 en een 97 interface bij gebouwd. Onlangs heb ik de gevulde tabellen van een 2000 versie geconverteerd naar de 97 versie. Bij mij worden in de interface alle gegevens getoond. Een vriend van mij krijgt echter grijze schermen in de tabs, bij een aantal records. De schermen zijn beveiligd tegen bijwerken, dus als er geen gegevens zijn worden er normaliter ook geen velden getoond in zo'n scherm. In dit geval zijn er echter WEL gegevens, maar ze worden niet getoond. Wat het probleem erg lastig maakt, is dat bij mij, ook na terugconverteren naar 2000, alle gegevens getoond worden en bij mijn vriend niet.

    Ik hoop dat de probleemstelling duidelijk is, en dat iemand mij verder kan helpen.

  • RV

    Een wilde gok, gebruik je soms voorwaardelijke opmaak in je 2000 versie?

    RV

  • Rob

    Nee, ik gebruik geen voorwaardelijke opmaak. Wat me vanmiddag wel opgevallen is, dat als ik hetzelfde record in een ander formulier, dat gebruikt wordt voor inhoudelijk onderhoud van de database, open, en vervolgens weer naar de gebruikersweergave ga, alle tabs wel volledig getoond worden. Dat is tot nu toe ook het enige consequente wat ik heb kunnen ontdekken in dit probleem. Het lijkt wel of in een aantal gevallen de gegevens uit de onderliggende tabel niet worden ingelezen. Ik ga het proberen met Requery.

  • RV

    Ik weet niet of in in hoeverre je je 2000 versie hebt aangepast.

    Wat ik wel weet is dat Access2000 NIET backwards compatible is.

    Met andere woorden, wat werkt in Access2000, werkt niet per definitie in Access97.

    Wellicht dat dat een probleem geeft in de 97 versie.

    Geldt ook voor versies van libraries, ActiveX controls.

    RV

  • Rob

    Klopt, probleem heb ik gehad. Ik heb nu de 97 interface naar 2000 geconverteerd. Maar wat ik vergeten ben is te compileren, misschien dat daar een fout zit…