Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BTW per factuurregel

  • matja

    Beste mensen,

    Ik heb een tabel met producten. Deze producten kunnen een btwtarief van 6% of 19% hebben.

    Ik heb ook een orderformulier gebaseerd op een Qry, hier kan ik de klantgegevens invullen, aan dit formulier hangt een subformulier gebaseerd op een andere Qry, hier kan ik de orderregels invoeren/selecteren.

    Nu wil ik per orderregel het totaal berekenen en ook de BTW per orderregel berekenen. Hoe kan ik dit doen? Kan iemand mij svp helpen.

    Bedankt,

    Marco

  • chris

    Hoi marco

    Ik neem aan dat je met artikelnr werkt?

    Je kunt met twee tabellen werken tab1 en tab1sub

    tab1 voor de orders en tab1sub voor de producten je legt een relatie {een op veel en trapsgewijs bijwerken }tussen de twee tabellen bv order id<->ordersub id

    In tab1order id autonummering zetten

    In een form {orders} maak je de form {orderssub}.je koppeld de forms d.m.v order id en ordersub id

    de producten kun je met een keuzelijst met invoervak ophalen uit de tabel produten o.i.d

    Bij keuzekijst met in voervak de eigenschappen na bijwerken maak je de volgende

    gebuertenis:

    me. btw =keuzelijst met invoervak.collum(1)*

    * hangt af van volgorde in de sql van je keuzelijst

    door deze code meerdere keren toe te passen kun je alle gegevens van je producten in tabsub1 zetten ook btw verkoopgroep e.d

    veel succes

    chris

    mocht het niet lukken“ this is the place to be”

  • Marco

    Chris,

    Bedankt. Het werkt. Ik kan nu weer verder sleutelen.

    Groet,

    Marco