Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Criteria probleem

  • MrSiezen

    hallo!

    (Vraag is aangepast)

    Ik probeer een macro aan te maken die geactiveerd wordt bij het openen van een form, en met als criteria dat de huidige datum overeen moet komen met een van de data in een tabel.

    Dit laatste geeft bij mij problemen. Ik heb nu het volgende staan:

    http://mercury.walagata.com/w/mrsiezen/Access_error.jpg

    Als ik nu de form open, krijg ik deze foutmelding:

    Maar bij het openen van het formulier krijg ik deze foutmelding:

    "The object doesn't contain the Automation object ‘Data bijeenkomsten.’

    You tried to run a Visual Basic procedure to set a property or method for an object. However, the component doesn't make the property method available for Automation operations.

    Check the component's documentation for information on the properties and methods it makes available for Automation operations."

    Ik weet zo even niet wat dit nu kan betekenen, en weet dus ook niet wat ik jullie nog meer moet vertellen om het probleem op te lossen.

    Dus: weet iemand een oplossing, en zo niet, wat moet je nog meer weten?

    PS. Ik ben niet echt thuis in de visual basic taal, dus als het kan zoveel mogelijk antwoorden op basis van de interface

  • JaapT

    Beste MrSiezen,

    Als eerste: je gebruikt tabel- en veldnamen met een spatie:

    Data bijeenkomsten en Data bijeenkomst

    Beter is:

    'Data_bijeenkomsten en 'Data_bijeenkomst

    Ten tweede:

    Op basis waarvan is je formulier gemaakt?

    Een tabel of query?

    Wordt er een gebeurtenisprocedure gestart bij het openen?

    De macro wordt op deze manier gestart voor het eerste record,

    ik neem aan dat de bedoeling is dat dat voor meerdere records moet gaan gelden?

    Succes,

    Jaap

  • MrSiezen

    Bedankt voor je reactie!

    Op je eerste puntje:

    Access heeft dit zelf aangemaakt, dus ik denk niet dat er veel problemen mee zullen zijn.

    Het tweede puntje:

    Het formulier is gebaseerd op 3 tabellen. De macro waar ik mee bezig ben, heeft echter weer een relatie met een 4e tabel. Ik zal even duidelijk proberen te maken wat ik wil bereiken.

    Ik heb een tabel waarin één kolom staat met een 6-tal data. (welke ook wordt gebruikt als bron voor een combo-box) Elke keer als het bovengenoemde formulier opgestart wordt ook de macro opgestart, MITS wanneer de systeemdatum overeenkomt met een van de data in de kolom. Dat is dus de criteria die ik wil inbouwen…

    Ik wil dus niet één cel gebruiken voor de criteria, maar een hele kolom.

  • RV

    >Access heeft dit zelf aangemaakt, dus ik denk niet dat er veel problemen mee zullen zijn.<

    Acces maakt dit zeker niet zelf aan en problemen kun je hier zeker me krijgen.

    Niet doen dus.

    >Ik wil dus niet één cel gebruiken voor de criteria, maar een hele kolom.<

    Je konditie in je macro is onjuist.

    Wat je moet doen in je macro is of een recordset of een query aanroepen die door je tabel heenfietst.

    RV

  • MrSiezen

    Quote:

    Wat je moet doen in je macro is of een recordset of een query aanroepen die door je tabel heenfietst.

    Allereerst bedankt voor de hulp.

    Maar dit is simpeler gezegd dan gedaan! Oftewel, hoe doe je dit?