Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rapport afdrukken vanuit formulier

  • Mac

    Beste lezers

    Ik heb een probleem met het afdrukken van een rapport uit een formulier. Formulier is opgebouwd uit 3 tabellen met elke tabel een formulier. Het hoofd formulier is dus opgebouwd uit formulier + sub formulier, het sub formulier is opgebouwd uit formulier + sub formulier.

    Opbouw van de tabellen:

    Tabel 1:

    IdKlant

    NaamKlant

    AdresKlant

    ?

    ?

    ?

    Tabel 2

    IdOrder

    IdKlant

    OrderNr

    ?

    ?

    ?

    Tabel 3

    IdWerk

    IdOrder

    Werkzaamheden

    ?

    ?

    ?

    Tabel 1 en 2 gekoppeld door IdKlant, tabel 2 en 3 gekoppeld door IdOrder (relaties, 1 op veel)

    Nu wil ik een rapport afdrukken van het formulier met de records die dan in beeld zijn (huidig formulier) Hiervoor heb ik een opdracht knop gemaakt op het formulier voor het afdrukken van een rapport, en deze via een gebeurtenis procedure aangepast. Deze ziet er dan als volgt uit.

    Private Sub K_OBAfdrukken_Click()

    On Error GoTo Err_K_OBAfdrukken_Click

    Dim stDocName As String

    Dim stlinkCriteria As String

    stDocName = “R_Orderbevestiging”

    stlinkCriteria = "=Forms!!!!"

    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

    Exit_K_OBAfdrukken_Click:

    Exit Sub

    Err_K_OBAfdrukken_Click:

    MsgBox Err.Description

    Resume Exit_K_OBAfdrukken_Click

    End Sub

    Met deze gebeurtenis worden alsnog alle record afgedrukt dus niet het formulier wat ik op mijn scherm heb staan. Ik heb deze al meerdere keren aangepast maar het lukt me nog steeds niet. Ik weet dat het ook op een andere mannier kan, maar niet precies hoe, Wie kan me helpen, wat heb ik fout gedaan?

    Mac

  • klaas

    Hallo Mac

    Je moet als bron van het rapport

    Het formulier gebruiken

  • Mac

    Klaas,

    heb ik geprobeerd, maar access slikt dit niet. Geeft aan dat dit niet kan. Kan alleen verwijzen naar Query of Tabel.

    Of doe ik het verkeerd??

    Mac

  • chris

    Hoi mac

    je zou kunnen proberen om de bron van het rapport naar 1 tabel/query te laten verwijzen, het rapport zou je kunnen opbouwen van deze bron en de rest met sub rapporten

    bv:

    tabel orders<=>tabel klanten

    tabel orders<=> tabel werkzaam heden

    in het form gebaseerd op tabel orders maak je twee sub forms nl:subformklanten en subformwerkzaamheden

    al deze koppel je met een uniek nummer bv :orderid en laat hem trapsgewijs bijwerken

    wat je met forms heb gedaan doe je in principe ook met de rapporten

    veel succes

    chris